Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 20:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hastighed-Får jeg det jeg betaler for ?

Hej Eksperter

Jeg har netop opgraderet mit internet hos CyberCity til 8Mbit, men for mig ser det ud til at jeg ikke får mere end 1,7 Mbit.

Når jeg telnetter til routeren fra cybercity får jeg godt nok denne info:

WAN:
Line status: Up
Upstream Speed: 768 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps

Men når jeg tester på f.eks.
http://speedtest.net og http://hastighedstest.tdc.dk/test/jsp/start.jsp får jeg download hastighed på ca. 1700 kbps

Er det mig der læser tallene forkert eller ?

Mvh.
Odie
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2007 - 20:47 #1
Hvis du har langt til centralen, eller dine telefonledninger er dårlige, så kan de måske ikke klare mere end 1700 kbps.
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 20:56 #2
Vil det sige at jeg læser tallene korrekt ?

Hvis ja, Burde CyberCity ikke vide det, før de "sælger" opgraderingen til mig (selvom jeg selv bad om opgraderingen) ?

Mvh.
Odie
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 20:58 #3
Når jeg er i telnet og kører "system Maintenance" ligger den lige pt. omkring:
rx b/s på ca 225000 (Jeg læser det som, Received byte/second)

/Odie
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2007 - 20:59 #4
CC har ikke detaljerede oplysninger om TDCs kabling. Men du kontakter bare CC og får nedgraderet til noget rimeligt.
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 21:01 #5
Tusind tak for hjælpen. Smider du et svar ?

/odie
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2007 - 21:08 #6
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Men har du faktisk langt til en telefoncentral?
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
12. april 2007 - 21:12 #7
Der er noget helt galt med den hastighed....

Cybercity
kilobits 8064
kilobytes 1008
megabits 7.875

Tdc
kilobits 1700
kilobytes 212.5
megabits 1.66015625

Den hastighed du køber går fra hjemmet til centralen tættest på dig. Du kan ikke regne med 8 Mbits hele vejen, det kan netop som erikjacobsen skriver, være kobberet. Man skal regne med at man kun kan få ca. 70-80 % ud af den hastighed man køber. Det er ikke unormalt. Det kan også være at centralen slet ikke er klar til 8 Mbits, men alt andet end lige så ring da til Cybercity og hør hvad det er for noget....
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 21:12 #8
Okie.. Jeg har ikke nogen ide om hvor langt jeg er fra en telefoncentral :S

/odie
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 21:15 #9
når du kan forbinde med Downstream Speed: 8064 kbps så er du ikke for langt fra centralen, så ville du nemlig ikke ligge på over 8000
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 21:15 #10
Flemming_fyn: Jeg har talt med Support tidligere idag og der sagde de bare jeg har har 8Mbit, hvor han guidede mig ind på telnet til routeren, men vi kom ikke ind på at teste selve hastigheden, men jeg ringer til dem og hører.

Du får point for dit svar, når erikjacobsen ikke ville have dem. Tak for hjælpen ;-)
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
12. april 2007 - 21:16 #11
http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/check/?city=U

Da det er tdc der ejer kobberet er her et link til centralerne rundt omkring i landet, så kan du finde den der er tættest på dig og se hvad du kan trække af hastighed og så har du også en ide om afstanden
Avatar billede odie Nybegynder
12. april 2007 - 21:19 #12
screem_brille: Tak..
flemming_fyn: Min by står til både 8 og 20 Mbit på dit link, så jeg må ligge tæt på, som screem_brille skriver.

Jeg ringer til Cybercity igen
Avatar billede odie Nybegynder
16. april 2007 - 20:20 #13
Jubiiiii..... Nu virker det....

har talt med CyberCity idag og det var et eller andet med at de havde glemt ét sted at sætte min hastighed op.... (Det skal åenbart gøres flere steder)

Tak for hjælpen !

/Odie