Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:03 Der er 13 kommentarer

Bærbar vil ikke starte efter XP-installation

Den ene af mine to bærbare pc'er fungerede rigtig skidt, så jeg valgte at formatere den og installere windows xp pro på ny. Da den ene pc ikke har et fungerende cd-drev, var jeg nødt til at bytte om på harddiskene. HDD 1 sad altså i pc 2. Jeg installerer så windows xp på HDD 1 gennem pc 2. Dette fungerer fint, både HDD 1 og 2 fungerer på pc2, men ingen af dem fungerer på pc 1. De har nu begge to windows xp pro installeret. Både pc 1 og 2 kan finde harddiskene på BIOSen, men pc 1 stopper op. når den skal til at åbne windows. Altså lige før windowslogoet plejer at dukke op på skærmen. Altså pc 1 fungerer faktisk, som den skal, og det gør HDD 1 også. Men problemet er, at når HDD 1 sidder i pc 1 fryser den. Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være? Kan det være, at jeg bliver nødt til at anskaffe mig et nyt cd-drev og så installere HDD 1 i pc 1?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. april 2007 - 20:08 #1
Er de 2 bærbare identiske ?

- Ellers skulle du nok nøjes med at kopiere installations filerne over på harddisken fra bærbaren med Cd-rom drev (og lade dem ligge der 4 ever) - og installere det på den bærbar det skal køre på.

Det andet er noget rod.
Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:12 #2
Nej de er ikke identiske. Den ene er en Dell Inspiron 6000 og den anden er en Mitac something. Jeg forstår ikke rigtig din metode. 4 ever???
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2007 - 20:12 #3
Det trick vil kun virke hvis der er samme chipsæt i maskinerne - og alligvel kan det også fejle her.

Nyt cd drev skal der til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2007 - 20:14 #4
4 ever = for evigt.

Smid harddisken i den bærbare der har et fungerende cd drev - kopier filerne fra xp cd over i en mappe - installer direkte fra harddisk.
Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:14 #5
Fint.. så bliver jeg nødt til at skaffe et nyt. Tak for svarene.
Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:15 #6
Jeg ved, hvad 4 ever betyder. Jeg forstod bare ikke, hvorfor de skal ligge der 4 ever.
Jeg viste ikke, at man kunne installere på og fra den samme harddisk samtidig?
Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:21 #7
Kan nogen lige forklare, hvordan jeg kan installere fra samme harddisk? Hele proceduren?
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
12. april 2007 - 20:27 #8
Jeg tror de mener du ska trykke F8 i opstart af pc, og så sætte den til at boote fra hardisken, så skulle windows installation komme, når pc starter igen.
Avatar billede janusd86 Nybegynder
12. april 2007 - 20:38 #9
Det er nok ikke hele processen. Hvordan lægger jeg de filer på en harddisk når jeg ikke kan komme til dos og heller ikke windows?
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
12. april 2007 - 20:51 #10
okææ  forfra  så.. du sætter harddisken over i den pc som ikke er formateret og kopierer windows inst. filer over på.. og så flytter du den tilbage på den hvor windows skal inst. på.  lige så snart du har tændt for den trykker du på F8  som så åbner bios  hvor du kan sætte den til at boote fra hardisk.så skulle det da kunne virke    har da selv prøvet det  engang.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 21:59 #11
Hvis du har eller kan låne en USB stick på ca. 1GB og din computer kan boote
på en sådan, kan det klares den vej. Kopier hele din winCD ca. 582MB over på
sticken, fra den computer, som har et CD drev. Flyt den over til den anden og
installer der fra.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. april 2007 - 07:25 #12
F8 plejer at være fejlsikret, delete plejer at til Bios.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:02 #13
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.