Avatar billede recoverydvd-rom Nybegynder
12. april 2007 - 15:54 Der er 12 kommentarer

få mit Windows XP pro sp 2 til at køre

Jeg har en bærbar der ikke vil starte Windows pga. at fil hal.dll mangler eller er beskadigt, sytomerne er at jeg ikke kan starte Windovs, F9 er tom for oplysninger, hvor menuen er for boot og pre-inst. jeg kan ikke køre min Recovery DVD-ROM ind på pc lige meget hvar jeg gøre, jeg selv tror det er fordi der mangler noget oplysninger for at den vil lave en pre-instalastion af mit Windows XP pro sp2 OME, Mit spørgsmal er Hvordan får jeg denne fil hal.dll ind ? eller hvordan får jeg min bærbar til at køre Windows igen ?

Håber virkelig en kan hjælpe ! vær opmærksom på at det er OME, Mærket bærbar ASUS
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 16:27 #1
Hall dll. ligger i C:\windows/system32 Du kan kopiere den fra en win install,
og lægge den ind i din egen windows. Det er dog ikke sikkert det hjælper.
windows har det med at snyde med den slags oplysninger. men du kan da prøve.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 16:36 #2
http://helgec.dk/hal-dll.html udførlig guide her
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 16:42 #3
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 16:50 #4
drgonzo - kan det bruges på andre end Seagates egne diske. Er den universel?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 17:07 #5
Jeg har downloadet programmet, og er temmelig forbløffet. Det er jo tydeligvis
et Acronis produkt, som taget ud af Acronis true image. Og så er spørgsmålet:
hvad er forholdet mellem Seagate og Acronis? Er det i virkeligheden samme firma?
Men jeg kan ikke se, hvordan det kan hjælpe spørgeren.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 17:11 #6
Havde ikke lige set at link 2 var seagate specifikt, min fejl, beklager. Men første link til helgec.dk er ikke producent specifikt så vidt jeg kan se.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 17:22 #7
Programmet er faktisk ikke Seagate specifikt. Det er et besynderligt program.
Det er en eller anden version af "True image" og kan bruges som sådan. Jeg prøvede
at lave et image af mit F. drev og det gik fint. Man kan oven i købet lave en
bootdisk. Desuden kan man få hjælp til at installere en ny HD.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 17:33 #8
så specifikt havde jeg slet ikke kigget på det, guiden fra helgec plejer at være nok, faldt bare tilfældigt over den anden og smed link uden at have kigget nærmere, måske ikke det smarteste i verden, men det lyder da til at der er kommet en smule spænding ud af det :)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2007 - 17:47 #9
Linket var fint nok og kan også bruges til noget - andet:)
Avatar billede recoverydvd-rom Nybegynder
14. april 2007 - 15:24 #10
Er lidt skuffet da jeg ikke har en Windows cd pga. det ligger på en recovery DVD-ROM

Så det skal gøre på en anden måde hvis det er muligt :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2007 - 17:41 #11
Ved ikke helt hvad det volapyk du har skrevet betyder. Men hvis du har et floppy
drev, kan du fra en hvilken som helt windows XP hende hall.dll fra windows
system32 og kopiere den ind til din egen windows ditto. Noget andet er om det
hjælper - windows er fuld af fup:)
Ps. jeg har ikke svaret før fordi, jeg ikke får mails fra eksperten i øjeblikket.
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. april 2007 - 13:25 #12
Kommentar: recoverydvd-rom

HUH???