Avatar billede Mainbrain Juniormester
12. april 2007 - 00:49 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

1.86GHz hurtigere end 3.4GHz??

Står og skal ud og købe ny Hardware!
Har fået et tilbud som lyder:

Core2 duo E6300 1.86GHz
NorthQ 3310BLA Medium UFO
GF7600GS 512MB DDR2-128 Inno
ASRock ConRoeXFire-eSATA2
2stk DDR2 1GB/667 Veritech
PSU 550W Low Noise 22db

4.440,-

Passer prisen nogenlunde, eller blir man taget v røven?

Jeg kom selv med et foreslag på en P4 D945 3.4GHz, men fik at vide at Core2 1.86GHz er MEGET hurtigere,

kan det passe?

1.86GHz hurtigere end 3.4GHz?????

Den kan jeg ikke regne ud... Jeg er fra den "gamle" skole hvor 3.4 var højre end 1.8, er der nogle af Jer eksperter der kan forklare en "dum" som mig hvordan dette hænger sammen??
Svar haster da skidtet skal købes i morgen
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 00:54 #1
ja det kan passe, da core2dyo er med 2 kerner, dvs det er faktisk 2 cpuer, så man opnår dobbelt så meget regnekraft (teoretisk), men ikke den dobbelte hastighed frekvensmæssigt, jeg vil tilhver en tid vælge 2 cpuer/kerne fremfor en.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 00:57 #2
du kan sammenligne det med du skal trække en sæk på 100Kg så er det nok ret hårdt, men er I så 2 om at trække de 100Kg er det pludselig meget nemmere, den analogi passer emget godt på en kontra 2 eller flere cpuer/kerner.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2007 - 04:01 #3
Øhm.

En Pentium D 945 er altså også dual core, så den forklaring holder ikke vand.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2007 - 04:05 #4
Det holder dog vand at en Core2 Duo 1.86 GHz E6300 er hurtigere end en
3.4 GHz Pentium D 945.

Der er ikke nogen universel sammenhæng mellem hastighed og regnekraft.

regnekraft = regnekraft/GHZ * GHZ

Regnekraft/GHZ er simpelthen langt større på end Core2 Duo end på en Pentium D.

Om det er meget hurtigere skal jeg så ikke kunne sige.

I SpecInt2000 scores der:

3.4 GHz Pentium D 950 (de har ikke testet 945 men jeg tror at den er tæt på) - 10.9
1.86 GHz Core2 Duo E6300 - 12.3

Det antyder en forskel på ca. 13%.
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2007 - 07:59 #5
SB - er det skrevet i et blik af sløvhed. Som Arne_v korrekt skriver, som er Pentium D en dual core som C2D er, så den sørøverforklaring er direkte forkert.

Man kan heller ikke sige hvis adspurgt "ja, jeg har en 3.6GHz processor fordi min core 2 duo indeholder 2*1.86GHz processor"

Facts er, at fra Pentium D og til C2D, er der sket en markant skridt i den ”rigtige” retning når vi snakker om generationsskift. Sammenligner med Pentium D vs. C2D, så vil jeg vove påstanden, at det faktisk er urimeligt set udaf fra Pentium D´s synspunkt. Alle de real world tests jeg siden release har set lammetæver Pentium D voldsomt!. Alene skridtet fra 90nm og til 65nm process smadre konceptet bag Pentium D, men hertil også fra
Læs denne opretter, så vil du se hvordan teknologien arbejder
http://www.pcper.com/article.php?aid=217&type=expert

Facts er første forklaring ikke holder
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 09:21 #6
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=436&chart=169 du kan sammenligne forskellige CPU´s her. De har ikke 1.86ghz versionen af C2D med, men 2.13ghz versionen slår selv de største PentiumD 960 3.6ghz og Pentium 965 EE 3.733ghz CPU´er, så C2D er klart at foretrække
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2007 - 12:18 #7
Havde forventet en kommentar fra SB, men måske han kan se han tager fejl
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 12:26 #8
Der er vi jo så heldige at ingen er perfekte og alle kan have en skidt dag ;)
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 12:38 #9
huset du siger konstant jeg IKKE må kommentere dine indlæg, og når jeg så lader være er det også galt, kunne du ikke tage og finde ud af hvad du egenligt vil ?

Men ja den første del jeg skrev var vist ikke lige så godt gennemtænkt.

(ps prøv engang imellem at indrøm at du selv tager fejl, det går man ikke i stykker af...)
Avatar billede Mainbrain Juniormester
12. april 2007 - 13:01 #10
Takker for svarene. Jeg smutter hermed ud og får fat i en Core2.
Hvis arne v, huset og drgonzo vil smide et svar, afslutter jeg spørgsmålet. :)
screem brille: Takker for at du i det mindste gad og prøve at besvare spørgsmålet ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 13:02 #11
Springer over :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2007 - 13:12 #12
skal du have mere specifikke forskelle på core2duo og pentiumD skal du kigge på forskelle på netburst arkitektur vs core arkitektur.. 90nm vs 65nm produktion
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2007 - 13:40 #13
svar
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2007 - 15:48 #14
springer over.

Du kommenterer fint andres fejl, så du kan få lidt tilbage. Måske det er bedre du fremover venter med at smide et svar inden du er sikker på du taler sandt.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 16:41 #15
måske er det bedre du bare holder dig ligeså langt fra mig, som du vil have jeg holder mig fra dig.
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2007 - 16:43 #16
Hvis jeg skal holde mig fra de tråde du deltager i bliver det lidt svært ;)
Avatar billede snowball Novice
12. april 2007 - 18:44 #17
huset: Jeg vil sætte pris på hvis du forsøgte at indse, at screem_brille rent faktisk prøver på at forbedre sig, men hvis du fortsætter som ovenstående, så kan jeg godt se at det ikke bliver let for ham :| (og nej, jeg tager ikke parti, men forsøger blot at finde en løsning)
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2007 - 19:17 #18
Ovenstående ?
Ja, det er klart det er mig der skaber problemerne. Jeg er den eneste på E der mener han vader indover alt og alle.

Hver eneste tråd jeg deltager i hvor SB også deltager kan man være sikker på man får en kommmentar med på vejen!
Man skal irettesættes som en lille skoledreng, og det gider jeg ikke finde mig i.

Han kan ikke forbedre sig. Vent 14 dage og stilen er den sammen
Avatar billede trausser Nybegynder
13. april 2007 - 00:11 #19
Det meste af det ovenstående du har skrevet bl.a. 12/04-2007 15:48:20 hvor et lille "hævntogt" stikker sit grimme ansigt frem.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 07:49 #20
trausser > sjovt nok stikker du kun hovedet frem når der er uro. Dig kan jeg ikke tage alvorligt. Du deltaer ikke med hjælp eller andet herinde, så behold du bare din mening for dig selv
Avatar billede snowball Novice
13. april 2007 - 08:11 #21
huset: Ja, som ovenstående. Din kommentar 12/04-2007 12:18:54 er da en provokation til at få ham til at svare tilbage.

Men lad os nu komme videre - det her mundhuggeri kommer vi ingen vegne med!
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 08:13 #22
Agree
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 20:47 #23
Snowball >

"huset: Jeg vil sætte pris på hvis du forsøgte at indse, at screem_brille rent faktisk prøver på at forbedre sig,"

Sagde jeg ikke til dig han ikke kunne ændre sig!
http://www.eksperten.dk/spm/773097

Hans små stikpiller skal stoppes når han selv tuder over det sammme!