Avatar billede elmoe Juniormester
11. april 2007 - 23:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon G7 digitalkamera

Jeg har i dag fået mit nye Canon PowerShot G7 digitalkamera ind af døren, men blev forbavset da jeg her for lidt siden skulle tage billeder. Når jeg vender og drejer kameraet for at tage billeder kommer der en mindre summen fra kameraet, i takt med mine bevægelser. Mit spørgsmål til jer eksperter er nu, kan det passe at et helt nyt PowerShot G7 kamera skal summe når man bevæger det for at tage billeder med det, eller er det bare en indstilling jeg ikke har stillet korrekt?
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2007 - 15:50 #1
Prøv at slå Image stabilization fra. Hvis det ikke giver nogen forskel, så prøv at slå auto focus fra. På den måde kan du måske finde frem til, hvor problemet ligger.

Men der burde ikke være nogen hørlig støj fra de to funktioner.
Avatar billede elmoe Juniormester
12. april 2007 - 20:10 #2
Den forsvinder når jeg slår Image Stabilizer fra. Så der burde slet ikke være nogen rumlen fra kameraet eller hvad? Er det helt sikkert? Så skal jeg nemlig have kameraet byttet!
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2007 - 21:28 #3
Jeg har selv et Canon A710is med image stabelizer. Når jeg sætter kameraet op i nærheden af øret, kan jeg også høre en svag summen.

Den summen, du hører, kommer fra den motor i kameraet, som forsøger at kompensere for rystelser. Nu er din hørelse måske bedre end min, så jeg ved ikke, hvor høj du opfatter den. Jeg forstod dit spørgsmål sådan, at du klart kunne høre den, selv når du holder kameraet bort fra kroppen, men måske har jeg misforstået det.

Så en smule summen vil der være. Spørgsmålet er, hvor højt det lyder. Den eneste måde at afgøre, om det er for meget, er nok at sammenligne med et andet eller flere G7'er.
Avatar billede elmoe Juniormester
18. april 2007 - 21:11 #4
den summende lyd forstærkes når jeg bevæger kameraet op og ned. når kameraet peger nedaf er der slet ingen lyd og når det er næsten helt i sky er det nogen gange det kan mærkes at det lige runger lidt i kameraet.
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2007 - 23:18 #5
Det er svært for mig at bedømme, om lyden er for høj eller ej. Som sagt sidder der i kameraet en lille motor, som er koblet til objektivet. Den prøver at hjælpe dig med at undgå uskarpe billeder.

Hvor har du købt kameraet, på nettet eller hvor?

Det kunne lyde, som om der er en fejl i lejerne eller ophænget på den motor. Hvis du allerede nu føler, at lyden er for høj, så kan du være sikker på, at den ikke bliver mindre!

Jeg har læst en del anmeldelser af dit kamera, og ingen steder har jeg læst noget om støj fra det, men som sagt, uden at vide, nøjagtigt hvordan du måler styrken af den, er det vanskeligt for mig at afgøre.
Avatar billede elmoe Juniormester
21. september 2007 - 14:49 #6
Tak for hjælpen milter. Jeg har fået byttet kameraet fordi det var defekt. Mit nye kamere siger stort set ikke noget. I hvert fald ikke noget man kan høre. Vær venlig at komme med et svar så du kan få ponits for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
21. september 2007 - 15:41 #7
Velbekom og tak for point :-)