Avatar billede stringbuffer Nybegynder
30. maj 2001 - 20:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk slukning

Min maskine er K6-II 400 MHz, med et GA-5X bundkort med ALI-AGP chipset.
I windows 98 slukkede computeren automatisk ved shutdown, men nu, hvor jeg kører NT Server 4, skal jeg selv trykke på knappen på kabinettet for at slukke den.

Jeg har en hal.dll i mit system32 dir, og jeg har prøvet at sætte HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon\\PowerdownAfterShutdown til \"1\", men det resulterer bare at maskinen genstarter istedet for at slukke.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at slukke automatisk, som den gjorde i win98?
Avatar billede simon2000 Nybegynder
30. maj 2001 - 21:16 #1
gå in i strømforsygning og tryk apm fra!
Avatar billede annika Nybegynder
30. maj 2001 - 23:01 #2
Svaret er meget simpelt: WinNT understøtter ikke automatisk slukning.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. maj 2001 - 23:26 #3
annika> Ikke som standart, men man kan få den til at gøre dette. Fx kan flere \"mærkevare\" computere, med NT4 pre-installeret, lukke ned automatisk.
Avatar billede pta Nybegynder
31. maj 2001 - 21:42 #4
Du kan jo prøve med HP\'s HAL som du kan downloade via dette link

ftp://ftp.hp.com/pub/ccd/vdf507en.exe

Denne HAL har jeg brung flere gange på forsk. \"klon\"-bundkort!

\"Uden garanti\"
Avatar billede pta Nybegynder
31. maj 2001 - 21:51 #5
Denne HAL har desuden en fordel at den ikke behøver at blive geninstalleret efter opdatering med Service Packs ! (Kræver dog vist nok minimum SP3)
go\' fornøjelse
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
01. juni 2001 - 12:45 #6
pta <- Virker perfekt, takker :-)
Avatar billede pta Nybegynder
01. juni 2001 - 12:48 #7
takker for pointsene :)