Avatar billede dark-1 Nybegynder
11. april 2007 - 20:37 Der er 3 kommentarer

skærmopløsning

Hej

Efter at have installeret Vista Ultimate, kan jeg ikke få højere opløsning end 1024*768. Jeg har et Sapphire Ati Radeon 9600 grafikkort og har installeret de nyeste drivere fra Ati. Min skærm er en Samsung Syncmaster 913N og den kørte fint i 1280*1024 før med Win XP. Hvad kan jeg gøre for at få den op i opløsning igen?

På forhånd tak

Lau
Avatar billede egr_sli Nybegynder
11. april 2007 - 20:47 #1
sikker på du har installeret driver TIL VISTA og ikke xp?
Det er jo et rimeligt gammelt kort, så det undrer mig lidt hvis der er driver til vista.
Ikke engang nvidias 8800 serie har en "ikke-beta" driver endnu.
Avatar billede dark-1 Nybegynder
11. april 2007 - 20:57 #2
Ja det er til Vista...kig evt. følgende link.

http://ati.amd.com/support/drivers/vista32/common-vista32.html
Avatar billede daquar Nybegynder
01. december 2007 - 00:21 #3
Tjeck om din skærmindstilling er sat til "clone mode" inde i dine ATI driver instillinger. Du kan eks. slå det fra ved at sætte det om til "Extended".