Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 19:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Windows vil kun starte i safe mode

Hej,

Min PC starter op først med BSOD og derefter med sort skærm, hvor der kun kan vælges "fejlsikret tilstand med eller uden net", "sidste kendte konfiguration" og "start normalt". Det er kun den fejlsikrede tilstand, der virker og det kører "safe mode" med internet i 5 min, hvorefter nettet kobler af. Ved "start normalt" kommer BSOD og den kører i ring.

BSOD angiver "page_fault_in_nonpaged_area" og 0x0000050 samt 0xF7D3C71E og to linier kun med nuller.

Før dette skete fungerede alt normalt og det sidste jeg gjorde inden PC'en blev lukket sidst var, at jeg installerede ny ATI Catalyst Display Driver (7.3), samt satte min Seagate backup disk til at køre. Back-up'en der kører med Bounce Back backup programet lukkede selv PC'en ned efter den var færdig.

Jeg har afinstallerer grafikdriveren men kan ikke installere den igen (eller en ældre driver). Får at vide, at den ikke kan finde en driver for min hardware eller styresystem og er nødt til at exit.

Jeg har prøvet at scanne for virus og spyware og har ikke fundet noget. Det skal dog nævnes, at min Norton åbenbart ikke virker i safe mode" idet den i "full system scan" kun kører 1 sek. og derefter siger completed!

Jeg har også haft grafikkortet pillet ud og kørt med on-board grafikkortet. Det fungere på samme måde med BSOD o.s.v.

Jeg har prøvet Windows recovery til 3 tidligere datoer, men det hjalp heller ikke.

Jeg er tom for ideer og søger jeres hjælp!
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 20:03 #2
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 20:32 #3
Jo men nu er den sgu da gået helt i udu for jeg kunne se under opstarten se at den midlertidigt stoppede ved ....windows\system32\drivers\agp440.sys og så gik jeg ind i Windows og, via en guide herinde, disablede den og nu kan PC'en kun starte via Windows CD'en så nu er der vel kun en repair af Windows tilbage?

Og jo jeg har Norton installeret og i går kørte den i 2 timer i "safe mode" uden at finde fejl men i dag kører den som nævnt kun 1 sek. hvorefter den siger completed, for det er vel ikke fodi den lige har kørt en scanning i går?
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 20:35 #4
jeg ville prøve med en repair så http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. april 2007 - 20:39 #5
Herinde er andre som ved meget mere end mig on "vælg andengangs repair". Vent lidt med det.

Her et link, håber det kan bidrage til at finde fejlen:
http://support.microsoft.com/kb/324764

Tør næsten ikke skrive det, alligevel: Du er klar over, at grafikkortdriveren fra dit onboard grafikkort og dit AGP-ATI kort IKKE benytter samme drivere, ik ?
vh.
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 20:40 #6
Øv, når jeg via CD'en går ind i installationen har jeg mine 5 drev (fysiske og virtuelle), men kun mine 2 data drev genkendes med navn, hvoriod mit F drev, hvor Windows allerede ligger siger den er "unknown" og den genkender ikke noget Windows herpå så den kan ikke repair men kun formattere og det vil jeg jo meget nødigt da det giver ca. en uges arbejde med programmer, drivere, m.m.m. jo
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 20:44 #7
k: jo det var den guide jeg anvendte til at disable agp440.sys hvorefter den slet ikke vil noget !  Kan den enables igen mon så jeg i det mindste kan køre safe mode?

M.h.t. driveren til grafikkortet så jo det ved jeg, men på den måde fandt jeg ud af, at det ikke er det fysiske grafikkort der er defekt.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 20:53 #8
det er ikke fordi du mangler en sata driver ? hvordan kan du have virtuelle drev ??
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 20:57 #9
jeg er ikke så hardcore, sorry det jeg mente var partitioner dv.s. jeg har 2 fysiske drev som hver er opdelt i 2 partitioner og herudover 2 DVD drev d.v.s. jeg har C: D: E: F: G: H:

Windows har ligget på F:

Når jeg nu går ind i den guide som k angiver og som jeg før anvendte til at disable agp440.sys på F: kan den slet ikke finde en Windows installation som den kunne før da jeg disablede agp440.sys.

Årrrhhhhhh  :-(
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 21:07 #10
jeg ville ikke disable AGP440.sys, hvis du kan komme ind i windows, (i fejlsikret tilstand) afinstallere norton, og kan du ikek komme i fejlsikret tilstand, ville jeg lave en repair af windows.
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
11. april 2007 - 22:18 #11
Hej,
Næh, men nu er den disabled og jeg kan herefter ikke komme ind i Windows så det var nok ikke så klog gjort. Kan den enables igen mon ?
Jeg kan ikke komme ind i den samme guide som disablede den, idet den ikke kan finde Windows installationen via CD start!
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 22:24 #12
aner jeg ikke, jeg har ikke forstået hvorfor den skulle disables i første omgang, så der kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
12. april 2007 - 07:45 #13
Hej,
Hmm det lugter af en reinstallation, øv.
Brille, læg et svar så får du lidt point for din hjælpsomhed  :-)
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 08:49 #14
svar, men prøv da lige en reparetion først ? http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
12. april 2007 - 11:22 #15
Desværre genkender den ikke Windows installationen under pkt. 4, 5 og 6 som den gjorde før jeg diablede agp440.sys. Nu siger den bare at drevene er unknown og jeg skal starte med en formattering. Øv.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 11:34 #16
besynderligt, har du mulighed for at montere disken i en anden maskine så du kan få data ud ? (ellers kan du gøre det med knoppix)
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
12. april 2007 - 12:34 #17
Har en ekstern HD så alle data er reddet så det er kun arbejdet med reinstallationen, der irriterer mig. Mine 2 data drev kan også ses og her er data også intakte.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 12:40 #18
ok, så ville jeg bare gå igang med en reinstaltion, man får meget hurtigt brugt mere tid på fejlsøgning sv  end man ville have brugt påa t reinstallere
Avatar billede johnborgbjerg Nybegynder
13. april 2007 - 10:40 #19
Så er PC'en geninstalleret og alt fungerer. Det var altså en software fejl og ikke hardware så billigt i kr. men dyrt i tid  :-)