Jeg købte for en uge siden en ekstern harddisk fra Western Digital som forsagede min computer til at gå ned/fryse under overførsel af data. Derfor sendte jeg den retur og har idag modtaget en ny, men den gør præcis det samme. Problemet må derfor ligge i min ende, jeg har bare ingen anelse om hvad det kan være.
Hvad kan jeg gøre?
(produkt: My Book Essential Edition WDG1U5000 500 GB, min pc kører windows xp sp2)
diskene i første omgang, den fejl der står i din log, gør at harddisken (den der har en fejl) sløver systemet MEGET, da kommunikations bussen bliver resat mange gange, og derved bliver langsom, men ville teste både ram og hd.
det virker underligt ja, du har ikke mulighed for at teste den disk på en anden maskine vel ? (for laver den også fejl på den er der jo ingen tvivl om det er disken), jeg har dog meget meget svært ved at se det skulle være bundkortet.
Problemet er ikke OS relateret da disken er testet med UDCD, som afvikles direkte fra CD.
huset OS kræver drivere, bundkortet gør IKKE, vil man (af uransagelige grunde), køre et DOS program fra et floppy drev eller en bootbar HD, så er det 100% muligt, der skal ikke benyttes drivere til det. (det er faktisk det der sker når man opdaterer sin BIOS via floppydisk)
det er stadig til OSét, bundkoretet kræver og har aldrig krævet drivere.
Og eftersom at disken lavede fejl ved boot fra en CD, kan harddisken være tom, og har derfor absolut ingen indflydelse på hvad der er/måtte være af drivere på selve harddisken.
huset når maskinen laver fejl ved test af harddisken med producentes dertil lavede værktøj (som køres fra cd) så kan det aldrig nogensinde blive et driver problem, det er fakta.
Nu har jeg prøvet disken på en anden maskine og det gik næsten problemfrit. Jeg overførte ca 8gb data til den da den midtvejs sagde, at der ikke var mere plads på den selvom der var 440gb ledig. Dernæst slettede jeg alle data fra den og forsøgte igen, hvilket gik uden problemer. Underligt!
screem brille " Problemet er ikke OS relateret" Vil du ikke forklare hvad det betyder? Spørgsmåler er helt alvorligt ment, for at jeg kan blive en smule klogere. Og den som ikke spør, afslører måske ikke sin uvidenhed, men han bliver jo heller ikke klogere.
godfred, det kan IKKE være et driver problem, for der bootes op fra en CD med producentes værktøj til at teste harddsiekn, derfor er det hamrende ligegyldigt om der ligger windows, Linux, unix, eller disken er tom, vi er jo nok enige om at det er umuligt at det kan være en manglende driver hvir disken er 100% tom.
Selve bundkortet kræver ingen drivere, for bundkortet selv kan ikek afvikle noget som helst, det er først i det øjeblik at der skal installeres et Operativ system at det er nødvendigt med drivere, for at OS´t kan identificere, og kommunikere med de foskellige enheder.
huset ? det du linker til er til hvordan man installerer drivere i windows, jeg har ikek talt om noget med windows, nemlig tværtimod!
marksdb kør testen fra ultimate boot cd, det giver et reelt billede. http://www.ultimatebootcd.com/download.html (den cd har test til stort set alle producenters hd, ram test, bunrin test til test af CPU, og mange andre gode ting)
Den eksterne hdd var ikke problemet, men selve computeren, en tur på værkstedet var løsningen.
Smid et svar hvis i vil ha' point for hjælpen.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.