Avatar billede regnbuen Nybegynder
10. april 2007 - 20:36 Der er 8 kommentarer

Computer bruger 100% kontrol af disk

Hej!
Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har en Acer bærbar, og min lillebror brugte den en dag. Så på en eller anden måde er er der sket en fejl da han lukkede den, og den skulle lave en kontrol af disk-konsistens på C:\
Det tog næsten en time, og den sagde ved over 100 filer (generalt noget der lignede system-filer) noget i stil med
"(navn) er beskadiget, klynger i filen er blevet erstattet af (null)".
Efter det, nogen gange når man starter den fryser den, (sådan man ikke kan bevæge musen uden det hakker) og hvis man åbner Taskmanager /Jobliste siger den at "Aktiv Systemproces" bruger 90% af CPU'en, også selvom allokeret hukommelse er ret lav!
Nogen der kan hjælpe mig? ;'(

http://www.bjerre.frac.dk/screenshot1.jpg
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2007 - 20:47 #1
Jo højere tallet er ved aktiv system proces, jo mindre laver maskinen.

Prøv dette:
Klik på Start->Kør skriv SFC /scannow(bemærk mellemrum), klik OK.
Din XP-CD skal sidde i drevet.
Genstart, se om det hjalp.
Avatar billede tafkab Nybegynder
10. april 2007 - 20:47 #2
Der må være noget andet galt for Aktiv systemproces er den cpu som er ledig, så jo højere jo bedre :-)
Avatar billede regnbuen Nybegynder
10. april 2007 - 20:58 #3
Jamen, hvis man går ind i jobliste, og vælger ydeevne - så er den der streg nogen gange HELT oppe i toppen, og den er HELT lige. :S
Avatar billede regnbuen Nybegynder
10. april 2007 - 20:59 #4
Doubleposter lige :-P
Der fulgte IKKE en XP-CD med!
Avatar billede tafkab Nybegynder
10. april 2007 - 21:09 #5
Hvis XP var forud installeret så bør du kunne gøre det alligevel.
Avatar billede regnbuen Nybegynder
10. april 2007 - 23:16 #6
Gjordt, den søger. Og når den er færdig luller boksen, og der sker ikke mere :/
Avatar billede tafkab Nybegynder
11. april 2007 - 09:21 #7
Det er også okay, hjalp det så?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2007 - 13:53 #8
Kig evt efter om harddisken skulle være røget i pio-mode. Det vil tære kraftigt på system-ressourcerne og vil ikke kunne ses som en selvstændig proces i joblisten, mens den vil vise høj cpu-aktivitet i "ydeevne". Har selv prøvet det *s*

http://www.wintip.dk/xp/config/dma.htm