Avatar billede latrell Nybegynder
10. april 2007 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ligge tal sammen

Hej Eksperter!

Jeg har en MySQL database, hvor jeg har en tabel med 3 kolonner. ID, brugernavn, points og dato.

Hver gang nogen køber points på mit site bliver det sat ind i den tabel, med hvor mange points de har købt og dato.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg får lagt alle rækker fra samme brugernavn sammen, så man får det samlede antal points brugeren har købt for? Det burde kunne gøres direkte i MySQL? Eller? :-)

På forhånd tak..
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. april 2007 - 20:22 #1
Noget i denne her stil

"SELECT SUM(point) as Totalpoint FROM brugertabel WHERE brugerid=$id"
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. april 2007 - 20:24 #2
Okay, så ikke lige dine felt navne.

"SELECT SUM(points) as Totalpoint FROM brugertabel WHERE ID=$brugerid"
VEd ikke lige hvad din tabel hedder.
Avatar billede latrell Nybegynder
10. april 2007 - 20:38 #3
Der manglede lige en GROUP by, men den fixede jeg selv... mange tak :-)

Smid et svar ;-)
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. april 2007 - 20:51 #4
svar