Avatar billede john_crichton Nybegynder
10. april 2007 - 20:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Harddisk. (Kan ikke komme i kontakt med den)

Hej.

Jeg har loge købt en ny harddisk på 250 GB, jeg har proppet den i cp'eren og den sidder som den skal.

Nu vil jeg så ind i Computeradministration og videre ind i diskhåndtering for at formatere disken. Diskhåndtering skriver at disken ikke er initialiseret og der er en rød ring med en hvid streg over på disken, og på selve bjælken det indikere diskens størrelse skriver den "ikke-allokeret".

Hvad skal jeg gøre for at få disken til at virke ? (Please hjælp)
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:16 #1
du skal lige oprette en partion først på disken, før du kan formatere den.
Avatar billede zabber Nybegynder
10. april 2007 - 20:32 #2
er det en s-ata
Avatar billede john_crichton Nybegynder
10. april 2007 - 20:34 #3
Ja, det er en SATA.
Avatar billede john_crichton Nybegynder
10. april 2007 - 20:35 #4
Jeg kan jo ikke oprette en partision på disken når jeg ikke kan vælge den vel!
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:38 #5
du skrev den ikke var disken ikke var allokeret, det betyder at disken ikke er partioneret, du skal højreklikke på det tomme område og vælge opret partion.
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. april 2007 - 20:54 #6
hvis du højreklikker på den røde ring, får du så mulighed for at initialisere disken?
Avatar billede john_crichton Nybegynder
10. april 2007 - 20:55 #7
OK. Men det kan jeg ikke, det er det der er problemet. Når jeg højre klikker kommer det lille vindue op men jeg kan ikke trykke på formater, det er slige som at det er fadet væk. Jeg kan ikke vælge det.
Avatar billede john_crichton Nybegynder
10. april 2007 - 21:06 #8
Ja !!! Fandme Ja!!! Nu virker den sku' Tak skal du have ksoren.