Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. april 2007 - 19:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Endnu et svchost.exe problem

Hejsa

Kan se jeg ikke er den eneste, der har haft problemet, men min svchost.exe-fil stjæler alle ressourcer. Jeg har lige formateret (to dage siden) og haft installeret Norton 2007 lige siden, kan det virkelig passe at jeg har fået noget skrammel ind så hurtigt? Jeg har ikke været på sider, hvor der kunne ligge sådan noget.

Før jeg formaterede, tror jeg at jeg havde noget inde, kan det spøge stadig? Jeg har to drev, hvor systemet ikke har rettigheder til det uden OS på - det er kun mig.
10. april 2007 - 19:32 #1
Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. april 2007 - 19:48 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:38:17, on 10-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\nlsvc.exe
C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\NLClient.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\On Screen Display\Hotkey.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\WinBar\WinBar.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Solberg\Desktop\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [KeybdUtility] "C:\Program Files\On Screen Display\Hotkey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LG Intelligent Update] "C:\Program Files\lg_swupdate\autoupdate.exe" Gilautouc
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Program Files\Norton AntiVirus\osCheck.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DrvMon.exe] C:\WINDOWS\system32\DrvMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: WinBar.lnk = C:\Program Files\WinBar\WinBar.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2F0C9ED6-BAD9-4055-ADC5-9C2CCF357B98}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\isPwdSvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NetLimiter (nlsvc) - Locktime Software - C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\nlsvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

Seriøst, er det ikke nemmere at formatere skidtet igen, nu det næsten lige er gjort?
Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. april 2007 - 20:15 #3
Jeg havde, lige før problemet opstod, lavet en system restore. Den har jeg prøvet at "undo´e", og nu er problemet der ikke. Jeg har lige lavet en ny log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:10:04, on 10-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\nlsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\NLClient.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\On Screen Display\Hotkey.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\FeedReader30\feedreader.exe
C:\Program Files\WinBar\WinBar.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Solberg\Desktop\New Folder\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [KeybdUtility] "C:\Program Files\On Screen Display\Hotkey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LG Intelligent Update] "C:\Program Files\lg_swupdate\autoupdate.exe" Gilautouc
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Program Files\Norton AntiVirus\osCheck.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DrvMon.exe] C:\WINDOWS\system32\DrvMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [feedreader.exe] "C:\Program Files\FeedReader30\feedreader.exe"
O4 - Startup: WinBar.lnk = C:\Program Files\WinBar\WinBar.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\isPwdSvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NetLimiter (nlsvc) - Locktime Software - C:\Program Files\NetLimiter 2 Monitor\nlsvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

Hvis ikke denne log viser nogle fejl, kan jeg så gå ud fra at alt er som det skal være? Jeg mener, der var jo heller ikke ligefrem noget, der så graverende ud i den forrige.

Hvilket et program skal jeg ellers bruge til at scanne for spyware med? Ad-aware?
Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. april 2007 - 20:26 #4
Der var jeg for hurtig - det er galt...- hjælp mig!
Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. april 2007 - 20:27 #5
det er STADIG galt skulle der stå....
Avatar billede picasso Nybegynder
02. juli 2007 - 21:18 #6
Hvordan blev problemet løst? Eller hvordan kan det løses? Jeg er meget interesseret for min cpu bruger næsten 100% på denne proces: ccSvcHst.exe
Er der nogen, der kan hjælpe vil jeg blive meget taknemlig!
Avatar billede picasso Nybegynder
02. juli 2007 - 21:21 #7
Åh, jeg glemte vist at give mere lidt mere information. Jeg har lige (måske desværre) fornyet mit Norton abonnement til 360 et år frem. Jeg har spyware guard, spyware blaster, pvg anti-v. den frie version, ccleaner, regcleaner, emptytempfolders (som jeg dog ikke bruger endnu).
I håb om at regnvejret holder pc-kompetencen indendøre og tæt på skærmene!
02. juli 2007 - 21:31 #8
(( hovsa - denne er vist én jeg har overset/glemt ?
Jo Loggen indeholder ikke nogle Uønskede elementer...))
Avatar billede picasso Nybegynder
02. juli 2007 - 21:32 #9
Jeg opretter et regulært spørgsmål med point - i håb om, at jeg på den måde hurtigere kan få hjælp.
Avatar billede abdulrich Nybegynder
11. juli 2007 - 09:33 #10
Jeg endte med re-installere XP
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. januar 2008 - 16:58 #11
Lukker