Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 18:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Font i explorer

Er det muligt at brugen en fond på nettet som ikke er en standard skrift, ved at loade den ind i brugerens hukommelse først???
Hvis JA, så hvordan??
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. maj 2001 - 18:53 #1
I dette spørgsmål er der en god forklaring på hvordan du gør:
www.eksperten.dk/spm/39497
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2001 - 18:58 #2
Ja du kan ved hjælp af Microsoft WEFT embedde en speciel font, som det er tilfældet på www.zulu.dk

Men det er klart flere ulemper end fordele.
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:00 #3
Du kan også vælge at lave samme trick som på f.eks. www.zulu.dk. Dér er fonten inkluderet som en del af style sheetet, og downloader således sammen med siden.

Du kan læse mere om den tekniske del af at implementere fonte på hjemmesider på denne adresse: http://msdn.microsoft.com/workshop/author/css/site1014.asp

Kig under punktet \"Font embedding\". Derfra er der masser af links du kan studere...
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2001 - 19:01 #4
http://www.eksperten.dk/spm/73394

f.eks endnu et spørgsmål ala dit.

Såfremt kravet kun er Explorer, så kan WEFT godt bruges, skal det der imod være lidt CrossBrowser, så er det et andet program(koster penge, men er det værd)
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2001 - 19:02 #5
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/default.htm?fname=%20&fsize=

Den direkte url til WEFT, incl. diverse informationer/guides du skal bruge.

Rart at se vi er enige Soze. :-)
Avatar billede anjensen1 Novice
30. maj 2001 - 19:34 #6
hejsa -ja det er rigtigt at man laver et fontdownload på zulu.dk -og hvis man har slået stærk sikkerhed til i browseren så får man en FEJL hver (evig) eneste gang man går ind på side/undersiden.
--> 3 * Esc før man kan se indholdet..
-måske ikke så smart alligevel -eller?
mvh.
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 20:34 #7
Er der ikke en so vil lave et script for mig???
Fonden hedder silkscreen.
Jeg kunne ikke fnde et script på siderne!?!

Søren
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 20:42 #8
PIONTS 100
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. maj 2001 - 20:45 #9
Den var på mit link, du skal bare sætte det ind i dit stylesheet:
<Style>
    @font-face {
        font-family: HestFont;
        font-style:  normal;
        font-weight: bold;
        src: url(hest.eot);
        }
    h1 {
        font-family: HestFont, arial, verdana;
        }
    p {
        font-family: HestFont, arial, verdana;
        }
</style>

Mision:
Du skal lave en .eot fil.
Eot filen indeholder din skrift i den font du ønsker at vise. Den kan optimeres ved at man fravælger at vise specielle tegn f.eks. @£$&#8364;} osv...
Til at lave en eot fil skal du bruge WEFT fra MicroSoft, den er gratis og det er du jo nok ganske henrykt over at høre;-)
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 20:46 #10
ligsom på zulu.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. maj 2001 - 20:49 #11
Det er også det de gør (er det ikke?) - det skal inkluderes i dit style sheet.
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 20:52 #12
Jo Jo...Jeg skrev det før dit svar kom op :-)
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 21:38 #13
Den siger om den fond som jeg vil bruge no embedding\'... Hvad er det for noget??
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
30. maj 2001 - 21:48 #14
Vil du have flere point???
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. maj 2001 - 08:02 #15
Har du lavet den til en .eot font?