Avatar billede kac Nybegynder
10. april 2007 - 15:25 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg formateret Windows Vista?

Hej.
Jeg har et kæmpe problem! Jeg sidder med min søsters bærbar HP Pavilion. Der er to harddiske i. Problemet er at der først var installeret Win XP Home på drev E. Og oveni installerede hun så Win Vista, men hendes ex kæreste har fjernet noget af det og det fungerer ikke, desuden har han taget koden og cd'en med sig. nu vil jeg jo gerne formatere maskinen og jeg kan få lov til at formatere den ene harddisk nemlig C drevet, men når jeg prøver at formatere E drevet ( den anden harddisk) så må jeg ikke da den skriver "systempartitionen må ikke formateres".
Hvad i alverden kan jeg gøre?
Håber der er en som kan hjælpe da min nevø skal bruge den imorgen til eksamen:-(
På forhånd mange tak.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 15:27 #1
Avatar billede kac Nybegynder
10. april 2007 - 16:02 #3
dr1>nix ingen internet undervejs. Jeg kan få windows vista frem men kan ikke logge ind da den beder om at blive aktiveret. Kan dog komme ind i fejlsikret tilstand. Kigger lige på de links som der er lagt.
Avatar billede kac Nybegynder
10. april 2007 - 16:19 #4
UPS et stort problem. Når jeg installerer win xp og har trykket ENTER for at installere så kommer den og fortæller mig at installationsprogrammet ingen harddiske fandt???? Hvad gør jeg nu?
10. april 2007 - 16:28 #5
Det er formegentlig en SATA Harddisk
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm [Situation 2]
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 16:29 #6
det burde ikke være nødvendigt emd en driver til SATA controlleren, men kan du ikke ændre noget i BIOS ang SATA controllen ? (mode), så må du hente driveren fra support.hp.com og lave en slipstreamed cd (det nemmeste er at gøre det med Nlite fra nliteos.com), så kan du samtidigt hente SP2 samt de efterfølgende opdateringer og integrere dem med det samme, så du er bedst sikret.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 16:31 #7
dr1, synes vi skriver det samme lige nu, i de samme spørgsmål :D