Avatar billede maddesen Nybegynder
10. april 2007 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dual core og windows 64-bit ?

Halløjsa!

Jeg har lige købt en ny pc med dual core processor, og en af mine venner sige at Windows xp 64-bit er nødvendigt for at kunne udnytte dual core på pc'en! Er dette korrekt, og er der nogle andre forskelle på 32bit og 64bit versionen af windows xp?

Mvh

A. Madsen
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 12:57 #1
det er IKKE korrekt, windows NT, kan, win2000, XP, 2003 samt vista og longhorn kan (aller der er baseret på NT kernen)
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 12:58 #2
den største forskel på 32/64bit, er ram adresserings området.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. april 2007 - 13:45 #3
Screem har ret. Til gengæld kan du trække extra ydelse ud af din maskine med XP64, hvis det er en 64bit processor (hvilket kræves for at køre XP64 i første omgang :-p  )

Det skal lige siges om XP64 bit, at der stadig er nogle hardware producenter som endnu ikke har fået lavet gode drivere dertil. Endvidere kan du opleve problemer med at køre div. programmer og spil som ikke er programmeret til at køre som 64bit!