Avatar billede htmlkongen Novice
10. april 2007 - 12:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gode råd til MAC

Hvordan "renser og optimerer" man en MAC computer? Ligesom man kan rense opstartsnøgler, cookies, midlertidige filer mv i Windows´styresystemer.

Hvordan kan man så lettest gøre det på en MAC?

Hvilke programmer/procedurer mv.

Gode råd søges :)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2007 - 13:09 #1
Jeg bruger Yasu fra http://jimmitchell.org/projects/yasu, på trods af at han nu kræver hele 3,5$ for det :-) Der er ikke en grim registreringsdatabase, så det er en smule mere simpelt at holde styr på. Til gengæld er der en del Unix-ting, der kan være rart at få ryddet op i, og det kan man med dette lille program. Ellers er det mest programmerne selv, der holder styr på den slags, og sletter man f. eks. noget fra historiken i Safari, så er det væk og kommer ikke igen i modsætning til IE, hvor man også skal ind i registreringsdatabasen og slette linket. Man kan også bruge freeware-programmet Onyx fra http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070, som dog er lidt mere kryptisk at gå til. Eller bruge en kommandoprompt osv. ;-)
Avatar billede htmlkongen Novice
15. april 2007 - 21:33 #2
Tak for svar.

Kigger på Onyx - synes det hele lyder lidt indviklet :S

Tak for svar igen.

Jeg er total rookie indenfor Mac