Avatar billede ibbalut Nybegynder
10. april 2007 - 11:11 Der er 3 kommentarer

Oprette et Webarkiv

Jeg har en webside som jeg er interesseret i at gemme som et webarkiv. Jeg har fundet et eksempel men dette tager kun den pågældende side og undlader de underliggende websider. Altså jeg vil gerne kunne gendanne hele websitet også når jeg er offline.
Avatar billede cayman Nybegynder
10. april 2007 - 12:53 #1
.. Er du sikker ppå du er i den rigtige kategori
Avatar billede ibbalut Nybegynder
10. april 2007 - 12:55 #2
Ja da jeg gerne vil lave det i Java
Avatar billede cayman Nybegynder
10. april 2007 - 15:13 #3
OK :)

Dvs du vil gemme html, css, js mv lokalt.
Hmm så skal du parse html'en og lave alle links om til lokale links og lave alle css/js referencer om til lokale referencer. Derudover skal du så gennemsøge alle links ændre dem til lokale links. Og så skal du gemme det hele lokalt.

Derefter skal du finde alle de links der har samme servernavn som sitet - forfølge dem og gøre det samme for dem.

Pu ha....

Men jeg ville starte med at få lidt erfaring med en (xml) parser. Nogle xml parsere bliver sure hvis html'en ikke er welformed.