Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sync Notes med Nokia via DME

Hej,

Er der nogen herinde som kender: www.dmesync.com

Jeg hører gerne jeres erfaringer.

Jeg kender til mNotes fra Commontime

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
09. april 2007 - 20:06 #1
Jeg har set en demonstration af den. Meget imponerende, også at de kan styre hvilke sikkerheden og hvilke applikationer der findes på telefonerne/PDA'er.
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. april 2007 - 13:39 #2
Hej Leif
Vi kører dme på en fedora server i notes 6.5.1. Det fungere fint. Som altid med sync er de eneste problemer kalenderen, hvis en brugere eks har oprettet aftaler et år frem i tiden kan der komme problemer(løsning slet de aftaler og start på en ren telefon)Opsætningsmæssigt er det ganske nemt, DIIOP og LDAP skal køre ppå notes serveren, lav en dmegruppe og en fake bruger put brugerne i sikkerhedsgruppen og læg fake brugeren i acl'en på brugerens mail...

/mlabc
Avatar billede leif Seniormester
10. april 2007 - 18:58 #3
Det lyder for nemt til at være 2 dages arbejde ?
Avatar billede mlabc Nybegynder
11. april 2007 - 09:31 #4
Hæ hæ, nu satte jeg jo heller ikke Fedora-serveren op mener dog kun at det tog en dag. Notes delen kan du klare på et par timer.

I øvrigt det er rigtig som jogii skriver at man kan styre applikationer på telefonen, dog skal det siges at nogle af de ændringer der laves har problemer med at slå igennem. Skulle være løst i næste version af DME
Avatar billede jogii Nybegynder
11. april 2007 - 12:24 #5
Michael, kører i DME hos kommunen?
Leif, for en bruger kan det nok ikke betale sig, men er der nogle stykker, så er det en god investering
Avatar billede mlabc Nybegynder
11. april 2007 - 12:30 #6
Jeps det gør vi...
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2007 - 20:59 #7
Nu snakker vi til at starte med 5-10 brugere, men hvis vi synes det er iorden vil vi tilbyde det i en eller anden form til alle medarbejdere
Avatar billede mlabc Nybegynder
12. april 2007 - 10:59 #8
Vi er i øjeblikket 35 brugere på, det giver ingen problemer. Regner helt bestemt med at vi med tiden bliver 300 - 400 brugere
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2007 - 17:25 #9
Vi er ikke kommet videre om vi vælger at skifte til DME, men vi overvejer.

mlabc -> Smid et svar
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2007 - 21:33 #10
mblac du må råbe op hvis du ønsker point