Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
09. april 2007 - 19:27 Der er 8 kommentarer

f-secure, kan den undværes i et skole logon

Den skole  jeg går på, bruger f-secure i deres logon til  skolenettet. Kan man ikke  lave skole-logon uden f-secure, da jeg synes at den  sløver min pc og at  de ting den finder som er skadelige, kan den ikke rense. Så kan det lade sig gøre at undgå f-secure i skolens logon ???
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 19:42 #1
Hvis skolen har valgt at implimentere F-Secure, så ville jeg aldrig give dig et råd her om at omgåes det
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
09. april 2007 - 19:53 #2
Okææ  Leif  men nu er det  at vi  kører med et  tungt  autocad program og der findes jo  også bedre anti-virus end f-secure som ikke sløver den bærbare så meget.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 20:03 #3
Hvilket Antivirus er bedst er vist en smagssag. Hvad med at snakke med din skoles IT-Administration om problemet og hør hvad de siger ?
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
09. april 2007 - 20:44 #4
jow jow det har jeg også gjort, men de mener ikke  der er  noget at  gøre ved det.
Og nu vi er ved det så kører deres  trådløse netværk ikke med firewall, som de fleste skoler i danmark.
Mener bare at man kan vel vælge sit eget virusværn,hvis det er lige så godt eller måske bedre og så stadig køre skole logon ?
Kender da også en del der har samme ønske som jeg, og hvis nu der var et alternativ til det ville det jo være godt.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 20:58 #5
Jeg ville da ikke tillade at mine brugere selv vælger deres Virusscanner. Der er en grund til fx. at vælge F-Secure, skolens administratorer får sikkert rapporter hvis en maskine lige pludselig finder mange virusser så de kan tage fat i maskinen med det samme hvis den virus den slår ud på ikke kan fjernes automatisk.

Men hvis der er tilpas mange som har problemer så bør de tage det op til revidering, men det er jo op til dem hvordan de vil køre deres sikkerhed og løsninger.
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
09. april 2007 - 21:06 #6
Ja sikkert  det er nok heller ikk her jeg får løst mit problem . skolen hænger vel også på en pakkeløsning de har købt og så afgør prisen jo hvor god sikkerhed de skal have og får .
Avatar billede hans_bertelsen Nybegynder
12. april 2007 - 20:44 #7
svar!!!
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2008 - 09:16 #8
Lukketid ?

Jeg springer point over.