Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
09. april 2007 - 16:47 Der er 9 kommentarer

Limen mellem sugerør og juice-karton?

Hej alle kloge mennesker,

Jeg søger den lim som bruges til at lime et sugerør fast på en juice-karton. Den bruges f.eks. også når bankerne udsender dankort osv, så er de også klistret fast på papiret med denne ikke-bindende lim.

Jeg skal bruge den til at sætte et visitkort fast på en brochure som jeg skal udsende. Grunden til at det skal være denne slags lim, er at visitkortet jo selvfølgelig ikke må blive ødelagt, som det jo ellers vil hvis jeg limer den fast på normal vis.

Nogen der ved hvorfor en lim eller silikone dette er, eller nogen som evt. har en bedre ide til hvordan jeg gør dette uden at ødelægge visitkortet?

Mvh Stefan
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2007 - 16:55 #1
Jeg vil tro at at limen fra brevet med kreditkortet er det du skal gå efter, da limen på juice kartonerne er en del stærkere og jeg vil tro at det vil lave hul i dine visitkort.

Limen i brevene er noget mere skånsomt imod papiret, men du skal tænke på at du måske kommer til at gøre visitkortet klisteret bagefter med denne lim.. det er papiret i de bankbreve jeg har modtaget, i hvert fald.

Alternativt kunne du måske skære 2 snit i din brochure og så sætte de modstående hjørner af visikortet i spænd der. Sådan har jeg set flere gøre.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
09. april 2007 - 16:58 #2
Nej den med at skære i papiret kan jeg desværre ikke bruge. Men ved du så hvor jeg får fat i den lim som bruges i disse breve?
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2007 - 17:00 #3
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2007 - 17:01 #4
Nåede ikke at se at du skrev at du ikke kunne bruge det andet. Og nej, jeg ved desværre ikke hvor man får sådan noget lim.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
09. april 2007 - 17:09 #5
Så må der være nogle andre med lidt viden omkring disse lime?
Avatar billede sascha Nybegynder
09. april 2007 - 17:16 #6
Hvad med den "gel" de fordkellige magasiner bruger til at holde en cd/dvd fast til bladets forside. Det skal selvfølgelig kun være en lille smule
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
09. april 2007 - 17:19 #7
Ja det er nok det samme produkt som bankerne bruger til dankortet kunne jeg forestille mig. Men spørgsmålet er stadig hvor man får fat i den.
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2007 - 17:28 #8
Jeg prøvede at søge på Google og et af de betalte links henviste til dette site, ved brug af ordet "lim". Det kan være at de kan hjælpe dig. Skriv en mail til dem:

http://www.danlube.dk/
Avatar billede flashnet Nybegynder
16. april 2007 - 18:51 #9
hmmm... ellers prøv med varmelimspistol. Der er nogle ting den ikke binder så godt til bl.a. visse typer plastik, men ved ikke lige med kreditkort.