Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 18:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ekstern dvd drev viser film i "klumper"

Hej
Har købt en dvd brænder, LITEON, EZ-DUB, som tilsluttes via USB 2
Jeg har et pci-kort til USB 2, og kortet vises som USB 2

Brænder fungerer fint, men hvis jeg vil se en DVD ..........!!!
Så viser den 10-15 sekunder af filmen, holder en pause, og viser derefter næste 10-15 sekunder. Megabelastende!

10 sekunder => PowerDVD
15 sekunder => Nero media player

Kablet fra DVD til kort, er det som fulgte med DVD'en (brænderen)

Nogen gode forslag til hvad jeg skal ændre i?
( XPPro, SP2 )
Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 18:20 #1
Iøvrigt, Windows Mediaplayer kan heller ikke vise filmen korrekt, omend der er lidt længere "filmtid" mellem pauserne.
Avatar billede dammstam Nybegynder
08. april 2007 - 18:34 #2
Hej. Prøv at kopere filne over på din HDD og afspil dem.  hvis den stadig hakker så er det måske dit hardware eller software som har problemet. prøv det endgang. har haft samme problem gjorte dette og fandt så ud af at problemet så lå i mit styresystem.

:)
Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 18:38 #3
Har kopieret en film over, og den vises fint. ( Det var det første jeg gjorde, ( burde jeg selvf. ha' skrevet) )

Har en mistanke om kablet fra DVD til kort, men da det er eneste hardware jeg har som bruger sådan et kabel, har jeg desværre ikke noget andet kabel at teste med.
Avatar billede dammstam Nybegynder
08. april 2007 - 18:39 #4
Okay :) hvad er det for en PCI USB2 kort?
Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 19:03 #5
PCI\VEN_1106&DEV_3104&SUBSYS_31041106&REV_63\4&122329E2&0&5AF0

er hvad jeg lige kan finde om kortet. Men er vist noget win halløj... ???
Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 19:04 #6
Kostede 150,- for + 2 år siden
Avatar billede dammstam Nybegynder
08. april 2007 - 19:16 #7
Okay.. er du så 100% sikker på at det er en USB 2.0 ? efter hvad jeg kan se på den Vendor kode du gav mig er det en Inoix USB1.1 fra 04 driveren er fra 9mdr 03

;)
Avatar billede showsource Seniormester
08. april 2007 - 20:12 #8
VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller

er navnet på den i kontrolpanel, System, Egenskaber

Og min U3 "dims", "brokkede" sig over USB 1.1 da jeg kom til at sætte den ind i onboard porte.

Så den skulle være go' nok.

Og lige nu vil jeg se lidt "fjerner" ( er på igen i morgen formiddag )

Måske en "remove" af alle usb i system, reboot, disable onboard usb, vil gøre det? ( bruger dem alligevel ikke )
Avatar billede off-line Nybegynder
08. april 2007 - 20:46 #9
Er du sikker på at den er jumpet rigtigt, i forhold til hvad du ellers
har på bundkort kablerne.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. april 2007 - 20:47 #10
Jeg mener ikke USB men hvad der ellers er i maskinen.
Avatar billede showsource Seniormester
09. april 2007 - 07:55 #11
godfred => jahhh, vil jeg da tro? Der er ingen fejl i "System"

Prøvede lige at fjerne alt USB, og disablede onboard USB ved startup, men virkede desværre ikke.
Avatar billede showsource Seniormester
10. april 2007 - 17:06 #12
Ingen gode forslag? :O(

( andet end at skaffe et nyt USB kabel, for at tjekke det er her fejlen er /ikke er )
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2007 - 10:22 #13
Prøvede lige med et andet kabel fra en USB 2 printer, og det var samme skidt.
Et billede fra enhedshåndtering,
http://exp.showsource.dk/772203/usb.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
11. april 2007 - 11:05 #14
Hvorfor bruger du PCI USB indgangen og ikke en af de indgange, som sidder på
bundkortet? Har du prøvet, at flytte kortet til en anden ramme?
Har du prøvet det eksterne drev i en anden computer, det kunne jo sagten være
drevet, som var problemet.
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2007 - 11:33 #15
USB på bundkort er 1.1, ( ASUS P4B , P4 1.8 med 512 Ram) [ gammel svend :O) ]

Og nej, har ikke prøvet at tilslutte drevet på en anden comp, min er den eneste med USB 2 her i huset :O)

Og som tidligere sagt, hvis jeg puttede min U3 dims på 1.1 porten, var der "bøvl"
Gælder også for en en USB 2 hub som jeg har, så umiddelbart vil jeg mene kortet fungerer fint nok
Avatar billede off-line Nybegynder
11. april 2007 - 11:53 #16
Det kan jo være, at der kræves mere ram, når der skal skrives fra et ekstern drev.
Jeg ved ikke, om det i det her tilflde hjælper, men eller kan du jo prøve, at
udvide din sidefil (swapfil) med 500MB (1GB?)
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2007 - 12:13 #17
Du er bare en guttermand!
Smid et svar !!!
Avatar billede off-line Nybegynder
11. april 2007 - 12:17 #18
Takker:)
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2007 - 12:21 #19
Det' dæleme mig som takker!