Avatar billede kfdk Nybegynder
08. april 2007 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af kablet netværk i 2400 Kbh NV

Har lavet kablet netværk med 2 pc'er, printerserver og printer, internet (ADSL), skype phone, men det spiller ikke rigtigt. Er der nogen, der har tid til at komme forbi ASAP og konfigurere det rigtigt (mod betaling, naturligvis).
Avatar billede kenp Novice
08. april 2007 - 23:36 #1
Er det ike noget som kan løses via her? for det burde da kunne lade sig gøre.. hvad er problemerne da?
Avatar billede kfdk Nybegynder
09. april 2007 - 01:43 #2
Det tror jeg ikke...
1)- ingen af computerne kan komme på internettet via det kablede netværk, men godt via det trådløse netværk, som vi har brugt indtil nu...
2)- det tager en evighed at åbne mapper på den anden computer...
3)- når man vil printe via print serveren, printer dne godt nok, men der kommer en fejlmeddelelse med 'communication error', og printerens udskriftprogram viser ikke mere hvor meget blæk der er tilbage i patronerne...

Så jeg tror det er bedst at få en, der er vant til at opsætte netværk, til at konfigurere netværket forfra.. men tak for tilbuddet..!!
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 09:35 #3
Det var nu ikke fordi at jeg ikke er vant til at indstallere netværk, for det gør jeg faktisk i.

Men har ikke lige tid til at komme forbi.. (har lidt langt).

1:) tyder på i har skiftet router, sluk modemmet overnatten inden i tænder det igen også sætter den på. hvem har i som udbyder.

2: kan være jeres firewalls.

3: Ja sådan plejer det ofte at være når man sætter en printserver på. hvis det er en indbygget printserver så skal man ofte genindstallere printeren.
Avatar billede kfdk Nybegynder
09. april 2007 - 10:26 #4
Det var ikke dig , jeg mente... Jeg har brug for én til at gøre det, fordi JEG ikke har en snus forstand på det her, og endda kan ha' lidt svært ved at blive guided gennem en problemløsning.

1:) vi har ikke skiftet router ell. udbyder - Netgear / TDC

2:) måske...?

3:) printserveren er extern - D-Link DP-301U Fast Ethernet Print Server
Avatar billede kfdk Nybegynder
09. april 2007 - 14:25 #5
Så er problemerne løst... har haft en net-haj forbi og trylle...
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 14:43 #6
Det tog ikke mange sekunder vel :)
Avatar billede kfdk Nybegynder
09. april 2007 - 14:56 #7
Omkring 6000... Det kostede 2 timer á kr. 300,-

Tak for interessen... :-))
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 15:08 #8
Det var så lidt.. ja det ville også have taget mig ca. 2 timer (kan ikke vide det) så skull ejg så lige have lagt 2 timers kørsel på også...
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 15:17 #9
synes nu 2 timer lyder lidt voldsomt, men det vigtigste var jo det kom til at virke.
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 15:44 #10
2 timers kørsel for mig eller 2 timer for at lave det ?

Om to timer for at lave det kan måske være meget... men hvis man skal gennemgå det hele så behøver det ikke være mget.. kommer jo an påhvor man finder fejlen.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 15:59 #11
jeg skal ikke kunne sige hvor meget DU skal bruge på kørsel, de 2 timer der blev brugt hos spørger af en eller anden, synes jeg lyder lidt længe, for den smule, men nu er der kogt nok suppe på det.