Avatar billede madsk80 Nybegynder
07. april 2007 - 20:51 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

min skærm går spontant i "Power saving mode" under spil

Det sker kun under spil og som sagt spontant. Der kan gå alt lige fra fem minutter til en halv time, før det sker. Det medfører at jeg skal genstarte pcen manuelt og den starter op normalt. Pånær nogle gange hvor jeg har skulle "Gendanne Active desktop"....? Det er også mærkeligt.

Min skærm er en LG TFT 17" L1710S og jeg kører WIN2K PRO.

Jeg har tjekket manual og diverse forums på nettet, men jeg har ikke haft held til at finde svaret endnu.

Jeg har tjekket Indstilliger-->kontrolpanel-->strømstyring og der står alt på "aldrig" og dvale er deaktiveret.

Kablerne fejler ikke noget.

Jeg har heller ikke nogen screensaver kørende.
Avatar billede gurly Praktikant
08. april 2007 - 00:56 #1
det lyder som om at din pc "går ned" og derfor går din skærm i power saving sikkert fordi den ikke får et signal ind, fordi din pc går ned, dette passer også fint med
Gendanne Active desktop"
så det er nok din pc der har et problem, ikke din skærm
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 09:57 #2
Avatar billede madsk80 Nybegynder
08. april 2007 - 11:54 #3
Det lyder logisk det du siger gurly og jeg vil da prøve at oprette en partition til en sidefil. Jeg skal nok vende tilbage når det er sket....
Avatar billede madsk80 Nybegynder
08. april 2007 - 12:04 #4
Jeg kom lige til at tænke på om det er godt nok at oprette sidefilen på en ekstern harddisk?

Jeg har installeret Partition Magic men er ikke lige en haj i DOS mere så jeg vil lige vente med det.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 12:10 #5
Det er helt OK at oprette en sidefil på den externe
Avatar billede gurly Praktikant
08. april 2007 - 15:08 #6
er det ikke nok at sætte størelsen op på den sidefil du allerede har ?
Avatar billede madsk80 Nybegynder
09. april 2007 - 10:22 #7
nu har jeg oprettet en sidefil efter din "opskrift" helgec på en ekstern HD. Jeg afprøver det i løbet af ugen om det har hjulpet.
Avatar billede madsk80 Nybegynder
10. april 2007 - 14:04 #8
Den gør det stadig til stor frustration! :(
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
10. april 2007 - 14:08 #9
kan det evt. være fordi du har et varmeproblem som for din PC til at gå ned?
Avatar billede madsk80 Nybegynder
10. april 2007 - 17:00 #10
Det er det ikke, mit mobo ligger på max 30 grader ved spil og 23 ved idle. CPU ligger på 47 grader ved spil og 40 grader ved idle. Jeg har desuden en almindelig bord-fan til at blæse ind i pc'en.
Avatar billede madsk80 Nybegynder
12. april 2007 - 12:17 #11
Jeg har muligvis fundet løsningen. Mit trådløse tastatur og mus er koblet fra og erstattet med et PS/2 tastatur og en mus med tråd og det har kørt fint en hel dag under spil..... Så jeg er pt. en glad mand! :o)