Avatar billede torbengb Nybegynder
30. maj 2001 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan tænder jeg for save-to-ram (ACPI S3)?

Jeg kører WinME på en Siemens pc med et 1127 systemboard med nyeste BIOS. I Power kontrolpanelet kan jeg vælge Hibernate = Save-to-Disk (S4) men ikke Save-to-RAM (S3).

Jeg ved at motherboard, processor (PIII667 coppermine), ram (256MB RDRAM) og grafikkort (Asus TNT2 Riva) supporterer ACPI S3. Alt andet er onboard på motherboard\'et så det må også understøtte S3.

BIOS og Kontrolpanelet giver mig ingen ideer.

--
Torben
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2001 - 19:38 #1
Her er hvad jeg fandt på Siemens side:

BIOS - Change V4.06 Release 1.04.1127.01
========================================

Cause of Change:

<B>- Include the feature to configure legacy motherboard devices for ACPI OS operation.</B>

- Fix for sporadic Bios Setup hangs.

- Solved problem with ON / OFF LED.

- Fixed error: System went into suspend mode sporadically when activity on COM1 port.

- Changed default boot sequence to 1. Atapi CD 2. Floppy Disk 3. Hard Disk, for easy  installation with Server Start CD

- Redesigned code for Japan Floppy Disk (Fujitsu WIN NT Interface) support.

=======================================================

History-List:

BIOS - Change V4.06 Release 1.03.1127.01
========================================

Cause of Change:

Added support for 3mode floppy disk (japan. floppy disk drive) under WIN NT (Fujitsu Interface)

Added new micro code updates for Katmai kB-0(CPUID: 0672), Katmai kC-0(CPUID: 0673) and for Coppermine cA-2(CPUID: 0681) - SECC2 and FCPGA package

Problem with some IDE-Devices which take a long time in BIOS POST, is solved

Problems with automatic detection of UDMA 66 HD\'s on the secondary IDE channel are solved

If the systembios HD-Type is Auto, Ultra Dma will not be enabled to ensure, that WIN98 resume from S3.

Multiple messages from Poseidon System Monitoring Chip are now displayed with the same LED blink ratio.

<B>S3 functionality is automatically disabled according to the functionality of DIMM or RIMM Memory Modules.</B>

New Version of RomPilot Binaries, solve problems in the thread handling.

Problems with spourious CMOS checksum error, and VT100 settings are solved.

BIOS - Change V4.06 Release 1.02.1127.01
========================================

Cause of Change:
- First released BIOS for Customers.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2001 - 19:39 #2
OK jeg kunne ikke bruge >b> HTML tags til at fremhæve med.
Avatar billede torbengb Nybegynder
30. maj 2001 - 23:27 #3
Tak for svaret, James!
Det kunne jeg ikke helt følge med i, men der var altså noget med at bios nu også understøtter S3 til legacy devices, men at S3 er disabled med visse typer ram.
Jeg ved stadig ikke, hvad jeg gør ved det. Jeg mener helt sikkert, min ram kan S3 (for det var sat\'me dyrt kan du tro!), og hele apparatet er bygget til S3.... det må da kunne lade sig gøre? Kan du eller andre give konkrete bud på, hvad jeg skal rette?

/Torben
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2001 - 13:37 #4
Jeg roder lige lidt mere med det, så finder jeg måske en løsning, har du prøvet Siemens support?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 14:33 #5
Lukketid !
Avatar billede torbengb Nybegynder
21. juni 2004 - 09:09 #6
Ikke besvaret - jeg prøver at slette sagen.