Avatar billede eosfae Nybegynder
07. april 2007 - 12:38 Der er 1 kommentar

browscap.ini

Jeg har besluttet mig for at lege lidt med PHP og derfor har jeg installeret LAMP på min Ubuntu Edgy distro. For at sætte mig ind i det, så prøver jeg nogle online tutorials, bl.a. W3school. Problemet opstår, når jeg tester functionen get_browser() ved at bruge koden på dette link:
http://www.w3schools.com/php/func_misc_get_browser.asp

Da får jeg følgende fejl:

Warning: get_browser() [function.get-browser]: browscap ini directive not set. in /var/www/php5/test.php on line 3

Jeg kigger så PHP manualen igennem, og den siger at man skal downloade en browscap.ini fil:

http://us3.php.net/manual/en/function.get-browser.php

Fint nok. Jeg downloader den, og ændrer php.ini filen sådan at den viser til den nye browscap.ini fil. Problemet er bare, at jeg stadigvæk får samme fejl. Nogen der har et bud?
Avatar billede intenz Novice
07. april 2007 - 13:17 #1
"og ændrer php.ini filen sådan at den viser til den nye browscap.ini fil" Du har højst sandsynligt lavet en fejl her.

Eller glemt at genstarte php på serveren.