Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 12:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

CPU på min 60 %

Hej Alle,

Jeg sidder med en Win2003server. Den er konstant på 55-60 % eller derover.

Jeg har prøver at fjerne alle de ting jeg kan, men lige meget hvad så bruger den vildt meget CPU, uden at jeg ved til hvad.
Jeg har hverken Webserver eller SQL server eller noget kørende.

Jeg styrer den fra Remote Desktop, men det kan den da ikke bruge 60% af kræfterne på hva? :)

Nogen ideer? Hijackthis? Service gennemsyn? eller ?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2007 - 12:43 #1
har du kigget i joblisten, for at se hvad der sluger så meget CPU ?
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 12:46 #2
"System Idle process" på ca 30 - 40 %, men det passer da ikke, vel ?
"system" på ca 20 %.
og når jeg kigger "Taskmgr" bruger den 5-20 %.
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 12:51 #3
jo system idle process, er en omvendt indikator, så jo højere den er m jo mindre laver maskinen ;)
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 12:53 #4
Ok, så ser vi bort fra den. Men CPU usage er stadig på 60+%
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 13:01 #5
ja men på hvilken prosess ? (processer)
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 13:07 #6
Hvis jeg viser alle brugers processer så kommer der ca alt i alt 20 stk.
Ingen ud over de to nævnte er over 3 %. Der er maks to processer der bruger et par procent. Så jeg kan kun tælle at det sammenlagt bliver 5-10% alt i alt. (Hvis system processen ikke tælles med), men selvom vi tæller den med kan det kun komme op på 30%.

Har det noget at gøre med hvilken type CPU jeg kører med?
Det er en VIA Crusoe 800mhz med windows 2003. Den er ikke verdens hurtigste, men den burde da godt kunne trække win2003 på mindre end 60% :)
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 13:24 #7
DEt kommer jo an på antal processor og hvad der ellers kører på den, det siger du jo intet om, så det er umuligt for os at vurdere om 60% er meget. (men den CPU er bestemt ikke hurtig)
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 17:43 #8
Applikationer / processer:

Appmgr
Csrss
Explorer (2%)
Logon
Lsass (2%)
Rdpclip
Services
Smss
Svchost x 6 (2 stk af dem 2 %)
System (23 %)
System idle (64 % )
Taskmgr (6 %)
Winlogon
Wmiprvse

Services:
Com+
DHCP klient
Event log
HID
IPSEC
Logical disk manager
Network connections
Plug and play
RPCre mote service manager
Secondary logon
Security account manager
Server
System event notification
TCP/IP Netbios helper
Telefony
Terminal service
Windows management inst.
workstation

Hvilke ting kan jeg fjerne? (Den kører på lokalt netværk og er ikke tilgængelig ude fra)
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. april 2007 - 18:06 #9
Jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men nu er den på 4-6 % CPU.
Ideer til ting der kan fjernes får 15 point pr app/service.
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 19:53 #10
TCP/IP Netbios helper
Telefony

de er næppe nødvendige.