Avatar billede fakse Nybegynder
30. maj 2001 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisk

Kan det passe at et Asus A7M266 bundkort ikke kan køre med andre harddiske end ATA100, og hvis man kan hvad gør man så ?. Jeg har en Western Digital, Caviar 28400 på 8.5 GB. Den kan den ikke boote fra. Jeg har prøvet begge kabeltyper til den, og har opsat den manuelt i bios, men intet hjælper. Hører meget gerne hvis andre har samme problem.

På forhånd tak
Avatar billede kf Nybegynder
30. maj 2001 - 15:51 #1
Hvad styresystem prøver du at inst.?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. maj 2001 - 15:57 #2
husk at du har 4 controllere! 2 stk ATA100 og 2 stk ATA33!
prøv at sætte din caviar hd på ATA33 controlleren med et almindeligt ide-kabel, gå så i bios og sørg for at den booter på den almindelige ide-controller først!
Avatar billede makse Nybegynder
30. maj 2001 - 15:58 #3
Genkender Bios\'en harddisken?
Har du lavet en Active Partition på harddsiken?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 15:59 #4
Selvflg. kan den køre med ATA33, du skal bare bruge det kabel der har sorte stik i alle ender, det er et 40 leder.
Avatar billede flinke Nybegynder
30. maj 2001 - 16:02 #5
Kan bios finde den automatisk?
Står jumpere rigtigt (master)
Avatar billede fakse Nybegynder
30. maj 2001 - 16:14 #6
kimrosgaard:
Du tager fejl af et Asus A7V der er 4 controllere.
Bios genkender harddisken, men når du går ud kan den ikke finde den. Harddisken har Win 98 SE installeret.
Avatar billede makse Nybegynder
30. maj 2001 - 16:22 #7
Har du sat harddisken på den Secondary Controller? (Det anbefales når det ikke er ATA100 diske)
Avatar billede fakse Nybegynder
30. maj 2001 - 16:28 #8
makse:
Jeg har forsøgt mig med Secondary Controller, men uden resultat.
Jeg har nu valgt en anden løsning nu - en ny harddisk !!.
Hvordan lukker man spørgsmålet ?
Avatar billede makse Nybegynder
30. maj 2001 - 16:30 #9
Accepterer dit eget svar. :)
Avatar billede fakse Nybegynder
30. maj 2001 - 16:32 #10
Tak for hjælpen