Avatar billede propaganda Nybegynder
30. maj 2001 - 15:42 Der er 19 kommentarer

Whois server

Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade en god whois, eller bare kender en whois-server der kan søge på mange domæner?
Avatar billede dennism Nybegynder
30. maj 2001 - 15:46 #1
Du kan finde en på www.bekhoj.dk ! Den er udmærket
Avatar billede dennism Nybegynder
30. maj 2001 - 15:47 #2
nej... den var forkert!! Jeg skal lige se om jeg kan finde en anden adresse hvor du kan finde en !!!
Avatar billede dennism Nybegynder
30. maj 2001 - 15:51 #3
Hvilket sprog programmere du i?
Avatar billede dennism Nybegynder
30. maj 2001 - 16:03 #5
-- kimrosgaard

Disse kan han da ikke bruge hvis han arbejder i HTML!!
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 16:12 #6
der står lissom ikke noget om html nogen steder ?

btw>> bare til info så bliver ripe vist ikke opdateret i domæne databasen mere.. ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. maj 2001 - 16:12 #7
ahh..havde ikke lige set det var skrevet i perl..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. maj 2001 - 16:13 #8
hvis han bare skal bruge et program der kan søge i ripe, kan jeg anbefale SmartWhois fra www.tamos.com
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 16:13 #9
ellers er speednames det eneste man behøver for at slå domæner op...

http://speednames.com/

Avatar billede dennism Nybegynder
30. maj 2001 - 16:15 #10
-- ajh

Han skal nok bruge en til sit website!!
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 16:46 #11
fedt, endnu en nytteløs lookup service når der er ca. 1000000 sider der er lookups på..
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2001 - 16:54 #12
Du kan få din egen domain tester på www.wservice.dk uden reklamer, den kan klare, com/net/org/dk/as og lidt flere.
Avatar billede propaganda Nybegynder
31. maj 2001 - 10:59 #13
ajh >> Hvad med at sætte dig ind i tingene før du lukker sådan noget mundlort ud.. Hvis man sælger webhoteller og domæner er det sq nok meget smart med en whois. Det er ligemeget hvilket skriftssprog den er i, bare den virker.
Avatar billede netsrac Praktikant
31. maj 2001 - 11:05 #14
propaganda >> Hvad siger du til wservice.dk ?
Avatar billede propaganda Nybegynder
31. maj 2001 - 11:34 #15
Jo, men jeg ville da gerne have min egen. Man kan vel heller ikke se ejerinfo via den??
Avatar billede ajh Nybegynder
31. maj 2001 - 12:59 #16
propaganda> ja det er jeg da udemærket godt klar over, dog bør man jo give kunderne en eå god service telefonisk at man slå det op for dem...

Avatar billede ajh Nybegynder
31. maj 2001 - 13:07 #17
propaganda> ydermere vil jeg gerne høre hvordan du havde tænkt mig at jeg skulle sætte mig bedre ind i tingene når du kun har skrevet een sætning i dit spørgsmål... du definerede ikke yderligere hvad scriptet skulle bruges til.
Avatar billede propaganda Nybegynder
31. maj 2001 - 17:03 #18
Du kunne jo spørge.. (dahh) Det er da for dumt at begynde at spille \"fedt, endnu en nytteløs lookup service\" når du ikke aner hvad den skal bruges til. Håber sq ikke du blev alt for fornærmet, sådan var det ikke ment.

Desuden har jeg fundet et script, men mange tak for hjælpen.
Avatar billede ajh Nybegynder
31. maj 2001 - 17:43 #19
propaganda> grunden til min tanketomme udtalelse var såmænd bare at der er mange sider der har en whois service til ingen verdens nytte... jeg gik fejlagtigt ud fra at dette kunne være endnu en.. hvilket selvfølgelig er en fejl fra min side på en stresset dag *g*

Godt du fandt hvad du skulle bruge ;)