Avatar billede slughead Nybegynder
04. april 2007 - 10:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mondosearch, prioritering i søgeresultat

Hej.
Jeg bruger Mondosearch til søgning på mit site.
Jeg vil implementere at søgeresultaterne viser resultaterne med egenskab a før resultaterne med egenskab b.
Der er kun tale om en kategori.

Jeg har hørt, at man kan sætte specifikke meta tags, og så specificere sin søgning ud fra det, men jeg ved ikke, om det er rigtigt, og i så fald, hvordan man gør det.

Hvis der er nogen derude, der har erfaringer med dette, vil jeg meget gerne høre lidt input.
Avatar billede slughead Nybegynder
04. april 2007 - 11:25 #1
tilføjelse:
Der er ikke kun tale om en kategori, men at begge resultat-typer ligger indefor den samme kategori.
Avatar billede vikkel Nybegynder
04. maj 2007 - 11:14 #2
Du har mulighed for enten at benytte ranking meta-tag'et og dermed tvinge nogen resultater højere end andre.

Men hvorfor er det så vigtigt at a'erne kommer før b'erne. MondoSearch ranker jo efter indholdet - så din manipulation lyder lidt drastisk i mine ører.

Alternativt kan du benytte et filter, og sørge for at a'erne og b'erne rent layoutmæssigt (via CSS eller tilføjede ikoner) er forskellige fra hinanden.

Ellers er en helt anden strategi jo blot at putte a'erne i en kategori og b'erne i en anden. Derefter kan du tvinge resultatlisten til at køre med fixed categories (og præsentere kategori a først).

Håber det kan lede dig på rette spor. Hvis du har brug for mere teknisk forklaring (på bagrund af din valgte fremgangsmåde) så vil jeg holde øje med tråden her.

Mvh.
\Vikkel
Avatar billede slughead Nybegynder
06. september 2007 - 10:34 #3
prøver.
Tak