Avatar billede juulle Nybegynder
04. april 2007 - 10:09 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hijackthis logfil hjælp.

Hej exp.

Kan i ikke lige hjælp mig med om der er noget galt med min computer. Den opfører sig mærkeligt. men jeg synes ikke der er noget galt med logfilen. men kan i ikke lige kigge på den?

her er min logfil:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:59:35, on 04-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Søren\Desktop\hijackthis_sfx\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~2\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundService] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bklbgbtc.dll",setvm
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [hfxp] C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172094230187
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
04. april 2007 - 10:14 #1
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er denne, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [SoundService] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bklbgbtc.dll",setvm

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet denne fil hvis den stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. Kan være røget i fixet.

C:\WINDOWS\system32\bklbgbtc.dll

NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!

------------------------------------------------------------------------

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede juulle Nybegynder
04. april 2007 - 13:59 #2
dette er hermed gjort. Den nye logfil ser sådan her ud:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:58:28, on 04-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Søren\Desktop\nogetandets.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {27CA571B-14D3-4937-B387-BE72FA7A0F87} - C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll
O2 - BHO: (no name) - {57E218E6-5A80-4f0c-AB25-83598F25D7E9} - C:\WINDOWS\system32\nkkifjnj.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {80F65099-25C2-4D1C-8315-5E9A3FDC9FD1} - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~2\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [hfxp] C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172094230187
O20 - Winlogon Notify: mlljj - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
O20 - Winlogon Notify: ssqrstt - C:\WINDOWS\SYSTEM32\ssqrstt.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: wineil32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede juulle Nybegynder
04. april 2007 - 14:00 #3
virker allerede bedere...
04. april 2007 - 15:50 #4
... Øhhh - hvad har du haft gang i imellem tiden ?

O2 - BHO: (no name) - {27CA571B-14D3-4937-B387-BE72FA7A0F87} - C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll
O2 - BHO: (no name) - {57E218E6-5A80-4f0c-AB25-83598F25D7E9} - C:\WINDOWS\system32\nkkifjnj.dll
O2 - BHO: (no name) - {80F65099-25C2-4D1C-8315-5E9A3FDC9FD1} - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll

O20 - Winlogon Notify: mlljj - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
O20 - Winlogon Notify: ssqrstt - C:\WINDOWS\SYSTEM32\ssqrstt.dll
O20 - Winlogon Notify: wineil32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll

Derfor denne pakke ->
Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:drevet
Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Dobbeltklik på C:\Smitfraud.exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) og fortæl hvordan computeren kører.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede tafkab Nybegynder
04. april 2007 - 23:56 #5
Han har bare omdøbt som du har bedt ham om? Så dukker O2 og O20 linierne jo op (Vundo)
05. april 2007 - 10:44 #6
Tak for tipset *S*

Ens O2 og O20 'snavs' linier ->

Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Klik på "Scan for Vundo"-knappen. Når programmet er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen

Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at genstarte computeren. Det skal du acceptere.

Genstart herefter computeren, og lav en ny log med HJT, som du lægger herind. Læg også indholdet af denne fil herind: C:\vundofix.txt

Bemærk: Det er muligt at Vundofix ved første scanning finder en fil, som den ikke kan fjerne i første omgang. Så vil Vundofixet genstarte, og fortsætte efter genstarten. HVis dette sker, skal du bare følge instruktionerne ovenfor efter genstarten (startende med "Klik på Scan for Vundo-knappen")
Avatar billede juulle Nybegynder
11. april 2007 - 15:28 #7
Hej Igen..

Her er følgnede logfiler. HJT.txt, vundofix.txt og rapport.txt

--- --- HJT --- ---

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:21:10, on 11-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Søren\Desktop\nogetandets.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {FC5F38DF-95DE-4F92-89BD-935D75E5A0B6} - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~2\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [hfxp] C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172094230187
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: wineil32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--- -- Vundo -- ---

VundoFix V6.3.19

Checking Java version...

Java version is 1.5.0.11

Scan started at 13:52:52 11-04-2007

Listing files found while scanning....

C:\WINDOWS\system32\ccbeg.ini
C:\WINDOWS\system32\gebcc.dll
C:\WINDOWS\system32\jjllm.bak2
C:\WINDOWS\system32\jjllm.ini
C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
C:\WINDOWS\system32\nkkifjnj.dll
C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll
C:\WINDOWS\system32\yayywwx.dll

Beginning removal...

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\ccbeg.ini
C:\WINDOWS\system32\ccbeg.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\gebcc.dll
C:\WINDOWS\system32\gebcc.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\jjllm.bak2
C:\WINDOWS\system32\jjllm.bak2 Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\jjllm.ini
C:\WINDOWS\system32\jjllm.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll Could not be deleted.

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll
C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll Could not be deleted.

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\yayywwx.dll
C:\WINDOWS\system32\yayywwx.dll Has been deleted!

Performing Repairs to the registry.
Done!

Beginning removal...

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\jjllm.ini
C:\WINDOWS\system32\jjllm.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll
C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll
C:\WINDOWS\system32\ssqrstt.dll Has been deleted!

Performing Repairs to the registry.
Done!

--- SmitfraudFix ---
SmitFraudFix v2.166

Scan done at 13:49:46,34, 11-04-2007
Run from C:\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{91D09B50-0400-4A9C-B362-1CDBD91EF12C}: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{641B4879-6DF8-4B77-97B1-99EEFDD63741}: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=192.168.1.1

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Testene gik fint igennem, den skulle genstarte for at fjerne nogle af filerne.
Burde computeren nu være sikkeret?

Kan bare ikke forstå hvordan det er kommet ind, når jeg anvender norton internet security? Findes der andre sikkerheds software der fungere bedre? smider 50 point mere i for dette spørgsmål. :) håber i kan hjælpe!
11. april 2007 - 16:26 #8
Nøøøøj - der blev "deleted" ... lige efter boger (på de goe' sider *S*)

Efteroprydning -> 'Fixes' i HJT som tidl. beskrevet:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {FC5F38DF-95DE-4F92-89BD-935D75E5A0B6} - C:\WINDOWS\system32\mlljj.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O20 - Winlogon Notify: wineil32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll

Genstart...

Slet
C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll

Genstart og en frisk HiJackThis log...

(Burde være det sidste - hvordan kører putter så nu?)
Avatar billede juulle Nybegynder
12. april 2007 - 18:49 #9
den kører meget langsom nu, efter jeg slettede ovenstående. Processen svchost.exe kører på 100 % hele tiden.
Men når jeg så går i fejlsikret tilstand og kører hijackthis så kommer:

O20 - Winlogon Notify: wineil32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineil32.dll

tilbage, og jeg har prøvet at sletten den med hijackthis og manuelt i fejlsikret, men det kan ikke da den er ibrug siger systemet.
Avatar billede juulle Nybegynder
12. april 2007 - 23:33 #10
Nu er jeg kommet af med wineil32.dll ved hjælp af følgende forum:
http://www.bullguard.com/forum/12/Having-problems-getting-rid-of_28238.html - nederst!

Men har stadig problemer med at svchost.exe går helt amok.
Avatar billede juulle Nybegynder
13. april 2007 - 00:05 #11
Nå det er noget være noget med den svchost.exe.
Jeg kan ikke starte hijackthis når svchost.exe køre, men i det øjeblik jeg lukker for den i task manager dukker den op og den kan anvendes. MEN nu hvor den er blevet lukket kan man ikke anvende internetttet mere.

logfilen fra hijackthis (med omdøbt navn) uden svchost.exe (den der kører 100%):

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:04:36, on 13-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Documents and Settings\Søren\Desktop\nogetandets.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~2\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [hfxp] C:\Program Files\Hide Folders XP 2\hfxp.exe
O4 - Startup: Shortcut to nogetandets.lnk = ?
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172094230187
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: wineil32 - wineil32.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\Program Files\MATLAB71\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~2\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
13. april 2007 - 10:28 #12
Fix denne i HiJackThis

O20 - Winlogon Notify: wineil32 - wineil32.dll (file missing)

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede juulle Nybegynder
16. april 2007 - 12:40 #13
nu virker det okay, men har stadig problmer med at svchost.exe tager meget CPU kraft, men det holder op efter 1-2 min, så det er til at leve med.
Smider du ikke lige et svar?

Og Mange tak for hjælpen, er virkelig glad for at du gad at hjælpe.
16. april 2007 - 22:46 #14
Ping...

(Det var et [svar]...)
16. april 2007 - 22:47 #15
Du er velkommen en anden gang...

Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...
16. april 2007 - 22:47 #16
Yderliger tips: Brug DVALE funktionen !!!

En guide herfra -> http://www.eu-energystar.org/da/da_024.htm#win2kxp

Pointe: Et kort tryk på din PowerON/OFF knap og alt indhold i din fysiske RAM bliver skrevet i én stor fil (af samme størrelse som din fysiske RAM) - og PC'en slukker med det samme HELT. Overstået på ~20-30 sekunder.
Ved PowerON (gen)indlæses indholdet i førnævnte fil tilbage til RAM og vupti er alt hurtigt på plads igen... Overstået på ~20-30 sekunder.
Og du om så har gang i diverse programmer/dokumenter/hjemmeside/mail/musik/spil ... det er præcist hvor du var før...