Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 09:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Datamængde øges hele tiden med 1gb pr backup

Hej.
Jeg har en backupstation der tager backup af mine data bl.a. en c5 sql database som fylder omkring 1gb.
Jeg har en gang hørt dette skulle give problemer, men jeg ved ikke hvordan jeg fikser det.

Hver gang jeg tager backup øges datamængden der skrives til båndet med ca. 1gb... Og dette er selvom jeg blot får et par få mb data oven i hatten, mellem hver backup.

Nu er jeg kommet til et punkt hvor der ikke længere er plads på båndet.
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2007 - 11:54 #1
mon ikke det skyldes du laver en fuld backup, og ikke en incremental backup ?
Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 12:52 #2
jo den laver en fuld backup, men det er også meningen, da den overskriver båndet.

Nu kom jeg lidt videre. C5 kører på en SQL expess database, der er konfigureret til at tage backup af databasen til en mappe på harddisken.
Så nu tager jeg backup af en backup... :P Det skal jeg jo ikke.

Jeg snakkede med en gut der sagde man muligvis kunne køre en maintenance wizard på sql serveren, for at få den til, kun at gemme eks. de seneste 4 databasebackups på disken.

Nu skal jeg bare finde ud af hvad det er for en vedligeholdelsesguide han snakker om og køre den
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2007 - 13:03 #3
det er klart at når du laver en fuld backup skrives der mere end hvis du kun tager backup af de ændrede filer.

Du kan med Backup ecex tage backup direkte af din SQL database 8hvis du har licens til det)
Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 13:50 #4
SQL serveren tager backup af databasen til disken, uden at slette den forrige backup. Dvs. der bliver tilføjet en backup af databasen til backuppen på båndet, hver gang båndet tager backup...
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2007 - 14:05 #5
så skal du jo ændre dine indstillinger i backup exec, til kun at tage backup af de nye filer, det er altså klart at sætter du backup exec tila t tage en fuld backup af de den mappe du laver en backup af din SQL DB til, så vil det være alt der er i den mappe der backup exec tager bakup af.
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 09:55 #6