Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 14:47 Der er 37 kommentarer

FORMMAIL

Hej,

Jeg er blevet lidt led og ked af min formmail. Den virker ikke....Jeg hverken modtager en email eller den henviser til den rigtige URL.

Hvem kan hjælpe ???

<FORM NAME=\"Table1FORM\" action=\"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\" method=\"post\"><font face=\"Arial\" size=\"2\"><br>
  </font>
<TABLE ID=\"Table1\" BORDER=0 CELLSPACING=5 CELLPADDING=0 WIDTH=100%>
    <TR>
    <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P><font face=\"Arial\" size=\"2\">Dit navn:</font></TD>
    <TDCOLSPAN=2>
    <td width=\"643\"><P>
    <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
    <TR>
    <TD><font face=\"Arial\" size=\"2\"><INPUT ID=\"Navn\" TYPE=\"TEXT\" NAME=\"Navn\" VALUE=\"\" SIZE=\"30\" MAXLENGTH=120></font></TD>
    </TR>
    </TABLE>
    </TD>
    </TR>

<TR>
    <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P><font face=\"Arial\" size=\"2\">Evt. firmanavn</font></TD>
    <TDCOLSPAN=2>
    <td width=\"643\"><P>
    <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
    <TR>
    <TD><font face=\"Arial\" size=\"2\"><INPUT ID=\"firmanavn\" TYPE=\"TEXT\" NAME=\"firmanavn\" VALUE=\"\" SIZE=\"30\" MAXLENGTH=120></font></TD>
    </TR>
    </TABLE>
    </TD>
    </TR>
<TR>
    <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P><font face=\"Arial\" size=\"2\">E-mail</font></TD>
    <TDCOLSPAN=2>
    <td width=\"643\"><P>
    <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
    <TR>
    <TD><font face=\"Arial\" size=\"2\"><INPUT ID=\"email\" TYPE=\"TEXT\" NAME=\"email\" VALUE=\"\" SIZE=\"30\" MAXLENGTH=120></font></TD>
    </TR>
    </TABLE>
    </TD>
    </TR>
<TR>
    <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P><font face=\"Arial\" size=\"2\">Tlf.</font></TD>
    <TDCOLSPAN=2>
    <td width=\"643\"><P>
    <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
    <TR>
    <TD><font face=\"Arial\" size=\"2\"><INPUT ID=\"tlf\" TYPE=\"TEXT\" NAME=\"tlf\" VALUE=\"\" SIZE=\"30\" MAXLENGTH=120></font></TD>
    </TR>
    </TABLE>
    </TD>
    </TR>
<tr>
    <td colspan=\"2\" width=\"740\"><font face=\"Arial\" size=\"2\">Eventuelt:<br>
    <br></font><div align=\"left\"><font face=\"Arial\" size=\"2\"><TEXTAREA cols=30 name=Eventuelt rows=8></TEXTAREA></font></div></td>
</tr>
<INPUT type=hidden name=\"recipient\" value=\"min@email.dk\">
<INPUT type=hidden name=\"subject\" value=\"Hejsa\">
<INPUT type=hidden name=\"from\" value=\"En ven\">
<INPUT type=hidden name=\"redirect\" value=\"http://www.minside.dk\">
<TD COLSPAN=2 width=\"643\"><P align=\"left\"><INPUT TYPE=SUBMIT NAME=\"Status\" VALUE=\"Send\" ID=\"Status\">&nbsp;&nbsp
<INPUT TYPE=RESET NAME=\"FormsButton1\" VALUE=\"Rens felterne\" ID=\"FormsButton1\"></TD>

</TABLE>
</FORM>
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 14:52 #1
Du er sikker på den ligger på en netsite-server?
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 14:54 #2
Jep,

Hvis jeg skifter til en anden, så er det samme fejl.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 14:55 #3
Er det pludseligt den er holdt op med at virke, eller har den aldrig virket?
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 14:57 #4
Det er indenfor de sidste par uger. Den har virket upåklageligt i ca. 6 måneder
Avatar billede repsac Nybegynder
30. maj 2001 - 14:57 #5
Der skal ikke være ; til sidst ...

<FORM NAME=\"Table1FORM\" action=\"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\";

-->

<FORM NAME=\"Table1FORM\" action=\"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\"

Ved ikke om det er derfor, men der skal i hvert fald ikke være et ; ... ;)
Avatar billede repsac Nybegynder
30. maj 2001 - 14:58 #6
Arrrgh!!! Det er sq da eksperten der indsætter dem ... undskyld!!!
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:00 #7
Ved ikke hvor det ; tegn kommer fra, men det er ikke i mit originale script, så det kan ikke være derfor.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2001 - 15:02 #8
Hvis det er holdt op med at virke må det logisk set være fordi de har ændret på scriptet (eller placeringen af det) på www.netsite.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:02 #9
Har du ændret noget i forbindelse med at den holdt op med at virke? Evt. andre steder på siden? Hvis ikke, så skal du nok have fat i NetSite.dk.
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:03 #10
Jeg har selvfølgelig kigget lidt nærmere på netsite og selvom jeg ændre til en anden formmail, så er det stadig samme fejl. Prøv evt. selv, så fremgår det tydligt.
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:18 #11
Prøv at skriv http://formmail.netsite.dk/formmail.pl i browseren, så har I en ide om hvad der sker, når man trykker på \"send\" knappen.
Avatar billede repsac Nybegynder
30. maj 2001 - 15:24 #12
=>nikolajdu: det kan da ikke have ændret placeringen for så vil der jo ingen fejl komme - ud over at doc\'et ikke findes ...
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:25 #13
mary : Har du også prøvet at skrive til netsite.dk?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2001 - 15:28 #14
repsac - Fejlen var jo ikke beskrevet - Det virkede bare ikke. :-)

Jeg ville så bestemt og skrive til www.netsite.dk. Hamre i bordet. Te mig som en 4-årig, der får stjålet sin is. True med bål og brand. Anlægge en retsag og forlange mine penge tilbage.

Nå, ok prøv at skrive til dem
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:29 #15
nikolajdu : *ROFL* Opfører du dig ikke ALTID sådan? :)
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:36 #16
Har jeg misforstået noget eller koster det et eller andet at bruge den funktion ???.

Hvis ja, så må den \"service\" da også findes gratis....?
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:38 #17
Altså, hvis din side ligger på netsites server, så kan du bruge den. Gør den ikke, så kan du får tilsvarende på www.smartin.dk.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:38 #18
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:40 #19
Kræver den side at mit web hotel understøtter asp ??
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:41 #20
Nopz. Du skriver bare hans formmail i dit target, og så virker den ellers ligesom netsites.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2001 - 15:43 #21
Para - Udbyder han det eller linker du bare til gud og hver mands formmail?? *ggg*
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:43 #22
NÆSTEN ligesom netsite\'s. :)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:43 #23
nikolajdu : Han udbyder det! *gg*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2001 - 15:43 #24
ok, det gør han.
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 15:45 #25
Okay, kender I nogen som ikke tage kontanter for denne service ?
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 15:47 #26
mary : Ja, smartin.dk! ;)
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2001 - 15:58 #27
parazite >> betyder det så, det er gratis?

SÅ, OLE...! NU stopper du med at drille...!  :oD
Avatar billede Thomas Nybegynder
30. maj 2001 - 15:59 #28
Netsite tager heller ikke penge for deres formmail service - det følger automatisk med hvis man har et webhotel hos dem. Jeg har testet to formmails jeg har liggende hos dem (forskellige domæner), og der er ingen problemer!

Er du sikker på at modtager adressen er rigtig?
Sikker på at din e-mail opsætning (evt. videresendelse) er rigtig??
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 16:00 #29
Ole : ALTID skal man skære ALT ud i pap for Jer gamle. JA, det betyder det! *LoL*
Avatar billede mary Nybegynder
30. maj 2001 - 16:00 #30
Temlig sikker. Men jeg bruger ikke selv netsite som webhotel, kan det være derfor ?
Avatar billede Thomas Nybegynder
30. maj 2001 - 16:01 #31
Mary -> ja..! Man skal have sit site hosted hos netsite, hvis man skal bruges deres formmail.. det er vist ret generelt sådan med alle webhoteller.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2001 - 16:02 #32
Næsten sikkert derfor.

F.eks kan du ikke heller ikke bruge scannet.dk´s server hvis ikke formen bliver kaldt fra en side hostet af dem selv.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 16:03 #33
Det er lige der problemet ligger! Din side SKAL ligge på deres server for at det skal virke.

Hvorfor ikke bruge nogle minutter og se om du kan få smartin.dk\'s til at virke? Brugte den i over ½ år, og oplevede aldrig fejl.
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2001 - 16:43 #34
Ja eller bruge www.wservice.dk \'s service :-)
Avatar billede krn Nybegynder
31. maj 2001 - 09:33 #35
Du kan få en her: http://spoiif.dk/php.php?php=sources

Der er en, men det er i PHP !!!!
Avatar billede reupke Nybegynder
06. juni 2001 - 19:30 #36
Bemærk at email feltet er påkrævet. Hvis det ikke udfyldes korrekt (plain email adresse), vil formmail resulatet ikke komme frem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 16:47 #37
Hvordan går det her?