Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
03. april 2007 - 22:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsopdatering (KB925902) giver fejl med HHCTRL.OCX

Efter opdatering med Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB925902)får jeg en fejlmelding umiddlebat efter opstarten. Fejlmeldingen siger noget i retning af at HHCTRL.OCX har byttet plads og at leverandøren skal kontaktes for en ny dll.

Jeg kan løse problemet med systemgendannelse, men hvad er det egentlige problem? Kan windows updateringer give sådanne fejl? Hvis ja - hvad er så den rigtige måde at gribe det an på?
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 00:04 #1
hvad er det for en opdatering  (dato ??)
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2007 - 00:41 #2
HHCTRL.OCX : http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/hhctrl/

Der er intet at finde på KB925902, heller ikke hos Microsoft ???
Jeg har den har den heller ikke selv installeret.
Et nyttigt freeware program i denne sammenhæng: http://www.nirsoft.net/utils/wul.html
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 01:02 #3
det er denne:  http://www.microsoft.com/technet/security/Bulletin/MS07-017.mspx

og er fra idag ;o)

må være det sikkerhedshul, som kan give hackere mulighed for at lægge ondsindet kode ind i en animeret mus, som ses på nogle sider
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 01:06 #4
lav den systemgendannelse og vent en dag med at lægge den ind igen.
jeg prøver at lægge den ind i morgen eftermiddag (eller rettere idag)
det er der nok flere som gør, og så må vi lige se om problemet også opstår hos os.
Jeg vender tilbage (og det gør gratis nok også)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
04. april 2007 - 07:48 #5
Mange tak skal i have. Jeg ser frem til at høre jeres erfaringer med opdateringen.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 10:42 #6
så er det lang tid siden det var morgen - så god formiddag til alle.
Nu har jeg fået taget mig sammen til at downloade og installere KB925902.
Skete uden problemer og ingen fejlmeldinger  (tog ialt ca. 12 sek.)
har haft slukket, genstartet adskillige gange - afprøvet forskellige programmer o.s.v.; men altså INGEN problemer her.

jorgenveisig >>  har du foretaget scanning for vira og spyware/adware; diskoprydning; renset reg-basen for gamle rester af allerede afinstallerede programmer ?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
04. april 2007 - 10:54 #7
Ja både med lokale programmer (Ashampoo Winoptimizer, AVG antivirus, AVG antispyware, Mcafee firewall)  og med microsofts live one care. Test har renset for nogle ting i reg-databasen men ellers ingenting.

Jeg har prøvet her til morgen - den viser samme fejl.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 11:06 #8
updaten må være om dette:  http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=2927

har desværre ingen løsning på din mærkelige fejlmelding - men søger videre og vil meget gerne høre nyt
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
04. april 2007 - 11:31 #9
Jeg har nu prøvet igen - med samme fjl. Denne gang har jeg skrevet fejlmeldingen ned.

Oppe i den blå overligger står der: RTHDCPL.EXE - Ugyldig flytning af system DLL'er

Nede i boksen ståer der: System-DLL'en user32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en C:\windows\system32\HHCTRL.OCX brugte samme adresseområde, der ellers er reserveret til windows DLL-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil.

Jeg ved ikke om fejlmeldingen er noget der kan hjælpe - jeg er ikke blevet klogere på hvor den HHCTRL.OCX hører til henne. Kan det være i ashampoo winoptimizer?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 11:53 #10
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
04. april 2007 - 12:06 #11
Hej thomasknapp - findes den mon til en dansksproget windows? Den kunne ikke installeres pga. at sproget i mit operativsyst. er dansk ikke engelsk. Eller kunne det godt se ud til at det er noget der kan løse problemet - bare lidt underligt at problemet opstår ifm. en opdatering.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 12:13 #12
Jo den findes - her er direkte link til siden med hotfix til dansk XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

Jeg har selv fået sammen fejl som dig - fandt så den hotfix og installerer den uden problemer.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
04. april 2007 - 12:16 #13
Jeg fandt ud af at skifte sprog - og nu virker min også uden fejlmeldinger - læg et svar thomasknapp og mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 12:20 #14
så lidt ;o)
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 12:26 #15
takker også for henvisning til hoxfix'ene  :o)
(jeg hugger dem lige og lægger dem ind på min Update-liste  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10 )
Avatar billede jack_d_ripper Nybegynder
05. april 2007 - 15:05 #16
Jeg har oplevet samme fejl. Systemgendannelse kunne ikke rette fejlen, da jeg blev ved med at få besked om at der ikke var foretaget ændringer på min laptop pc, men jeg løste selv problemet ved af afinstallere KB925902 manuelt.
Avatar billede jack_d_ripper Nybegynder
05. april 2007 - 15:26 #17
Tak til thomasknapp :-) Nu har jeg geninstalleret KB925902 og derefter hentet hotfix pakken 935448 og kørt installationen af den. Alt er nu ok ! Tak ! :)