Avatar billede koder Nybegynder
27. november 1999 - 11:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Chat program til windows 2k

Er der et chat program til windows 2k som kan skrive til andre pc´er i et netværk hvor der både er win 98 og win 2k pc´er (fx lige som WINPOPUP i win 98)???
Avatar billede caledonia Nybegynder
27. november 1999 - 15:08 #1
net send brugerid Hejsa!

Den ryger i alle winpopup + alle NT'er
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 16:06 #2
Jeg ved ikke om der er et sådan program... Men hvis man nu kopiere WinPOPup over på din Win2k maskineog køre det der?
Avatar billede koder Nybegynder
28. november 1999 - 16:46 #3
jeg kunne ikke køre winpopup i win 2k!!!
Avatar billede flaperman Nybegynder
01. december 1999 - 12:58 #4
Så prøv at kikke på Microsofts hjemmeside, det har sikkert en fix til WinPopUp, ellers kan jeg programmere en WinPopUp til dig... I så fald, send mig en email på Flaperman@hotmail.com
Avatar billede guggemand Nybegynder
07. december 1999 - 09:19 #5
hvad er der galt med caladonia's svar ???

start en dos prompt
skriv
"net send "bruger" bla bla bal bla ...

og jeg formoder du har opdaget at du godt kan modtage beskeder fra en winpopop ?
Avatar billede flaperman Nybegynder
07. december 1999 - 09:25 #6
For lige at få sat en ting fast, så er det ikke sikkert, at Dos Prompt virker i W2K, da det er en Windows, hvor DOS er blevet fjernet...
Avatar billede caledonia Nybegynder
07. december 1999 - 11:13 #7
Eeeh, hvad er det for noget fis ? NT har haft DOS console / Command console siden NT, også selvom NT aldrig har bygget på DOS. Jvf. NT = New Technology.
Avatar billede flaperman Nybegynder
07. december 1999 - 11:35 #8
Jeg kører Win2K, og jeg kan ikke finde noget DOS! Hvis den endelig er der, så er det nok også begrænset hvor fedt det er at sidde od snakke med vennerne over en dos prompt!
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 1999 - 15:59 #9
flaperman>>

DOS prompten ligger i START > Programs > Accessories > Command Prompt. Dog hvis du ikke har brugt det i et stykke tid, så kan det godt være at du skal trykke på den nederste knap, for Windows 2000 skjuler de menupunkter som du ikke bruger.

Du kan også gå ind i START > Run, skriv CMD og trykke OK, så skulle der også komme en prompt frem
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 1999 - 16:01 #10
Og som caledonia siger, så er Windows NT også en Windows, hvor dos er fjernet, men der er stadig commando prompt!
Avatar billede michaels Nybegynder
08. december 1999 - 20:07 #11
Du kan jo bruge ICQ groupware. Det virker ved at man sætter en server op (skal bruge NT (eller win2k)) og så kan man have klienter på netværket. Du kan have sindsygt mange.
Det køre ok.
Du finder det her:

http://download.tucows.com/partners/icq7

Iøvrigt kan man have et ICQ nummer på 4 cifre :-) (det gælder selvfølgelig kun på netværket)
Avatar billede guggemand Nybegynder
09. december 1999 - 11:35 #12
det kan godt være det ikke er fedt at sidde og chatte fra dos ... men det er dog det nemmeste for alle de andre da de ikke behøver gøre andet end at køre winpopup
Avatar billede koder Nybegynder
09. december 1999 - 18:17 #13
flaperman> det må du gerne.... min email er koder@get2net.dk.