Avatar billede spacee Nybegynder
03. april 2007 - 15:40 Der er 1 løsning

Thumbnails i PS

Hej Eksperter,

Det driver mig til vanvid at det ikke kan lykkes mig at lave en god thumbnail batch action i photoshop som baade virker paa horizontal or vertical photos uanset stoerrelse paa de store billeder.

Alle thumbnails skal ende op med at vaere 170width x 230 height.

Alle thumbnails skal laves ud fra midten af de store billeder

Alle thumbnails skal bruge saa meget af de store billeder som muligt.

Det virker som en helt umulig opgave... HJAELP!! :((

Jeg har proevet ud fra forskellige fremgangsmetoder ... den der er kommet taettest paa virker paa foelgende maade:

- resize to 300pixel height, keep ratio
- canvas size 350 width, horizontal center
- selection top 0, left 0,8inches, bottom, 4.1 inches, right 3.9 inches
- image resize 170x230

problemet er altid det samme... naar jeg laver en selection som ogsaa kan ses ovenfor, saa bliver selectionen i pixes/cm og ikke i % og siden at alle billeder ikke er samme stoerrelse saa virker inch/cm ikke ret godt.

Jeg kender featuren, ALT+selection tool, som laver en selection ud fra center ... men jeg har ikke fundet en maade at fortaelle Ps at den skal starte selection fra midten af hvert billede, f.eks. 50% from top, 50% from left

JEG KUNNE VIRKELIG BRUGE NOGLE GODE RAAD!!!

Jeg er klar over at der findes et ret stort udbud at thumbnail creator apps, men det er PS som det skal laves i da vi har nogle plugins og andre ting som kun virker i PS, og ikke oensker at sidde med flere programmer for at udfoere denne handlig.

PS. at have to batch features, en til horizontal, og en til vertical photos er ikke at fortraekke. en batch feature som virker paa det hele.

Skulle det ikke vaere muligt at lave en god thumbnail batch action i PS som rent fantisk benytte CENTER af alle billeder?

Hjaelp Hjaelp Hjaelp!!
Avatar billede spacee Nybegynder
04. april 2007 - 14:21 #1
closed