Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 11:42 Der er 26 kommentarer

outlook vil ikke sende email

jeg får denne fejlmelding - hva er der mon galt? nogen som kan give gode fifs

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Emne 'aaaarh ikke helt som på cafe kræz vel....', Konto: 'mail.nal-medienet.dk', Server: 'smtp.nal-medienet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10053, Fejlnummer: 0x800CCC0F
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 11:46 #1
Fejlen betyder: CONNECTION DROPPED - Reconnect to server - dial in again OR investigate stuck email as a possibility / Antivirus

Prøv at checke om du kan sende en anden mail !
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 11:47 #2
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 11:54 #3
ok hva er det lige for et link der... er det min egen computer som siger alt det på linket....
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 11:55 #4
på et tidspunkt siger den noget om at hotmail er host. jeg har store problemer med at komme på hotmail. com kan disse 2 ting mon hænge sammen?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:03 #5
Linket viser bare hvad jeg allerede har skrevet: Hvad fejlen i Outlook betyder...

Jeg er ikke klar over om det kan have noget med din Hotmail at gøre. Men hvis du skriver mere præcist hvilken fejl du får, er det nemmere at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:05 #6
Prøv at lave en ny mail, og se om du ikke kan sende den...
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 13:12 #7
jeg har lige prøvet at sende til mig selv - hmm så kommer meddelelserne fra eksperten at der er nye indlæg - min egen mail kommer så lidt efter - 2. eller 3. gang jeg trykker på send/modtag ??
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:18 #8
ja, så er der jo intet galt... Jeg tror simpelthen at der var et eller andet galt med din oprindelige mail !
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 13:29 #9
kunne man slette outlook og geninstallere høet?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:38 #10
Hvorfor ?? Jeg tror ikke din outlook fejler noget...

Men jo, det kan man: Kontrol Panel -> Tilføj eller fjern programmer -> Tilføj/Fjern Windows komponenter. Fjern "fluebenet" fra Outlook Express og tryk "Næste"...
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
03. april 2007 - 13:55 #11
der må jo være et eller andet galt siden jeg ikke kan sende til andre end mig selv..... det synes jeg er lidt underligt ;0)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 14:13 #12
OK - var ikke klar over at det er ved alle mails du sender. Jeg læste det bare som om, at det var en enkelt mail der driller. Jeg tror nu stadig ikke det er dit mailprogram som driller. Kontakt evt. din internetudbyder (eller dem som hoster din mailadresse).
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
04. april 2007 - 17:52 #13
er der andre måder at reparerer outlook ? hvordan gemmer man de emails og adresser som man allerede har ?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2007 - 11:55 #14
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
07. april 2007 - 10:44 #15
hmm så har jeg slettet og geninstalleret outlook via SP2 - nu ser det ud til at virke helt kanon.
phatlasse gav gode ideer til løsning og vejmand kom med en god guide, hvordan er det lige at man deler points her ?
Thomas
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
07. april 2007 - 10:52 #16
OG 10 MAILS HENNE OPSTÅR PROBLEMET SÅ IGEN !!!
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
07. april 2007 - 10:52 #17
Der opstod en timeout under kommunikationen med serveren. Emne 'Re: hmmm outlook virker ikke', Konto: 'mail.nal-medienet.dk', Server: 'smtp.nal-medienet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC19
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2007 - 12:54 #19
Du kan først tildele point når vi har lagt et "Svar"
Vent med at give point til problemet er helt løst.  :-)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
08. april 2007 - 21:22 #20
hej vejmand jeg har forsøgt lidt at det der ping halløj men her er hvad der kommer ud af det - er der noget af det du kan bruge ?

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1480

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1480 byte data:

Det er nødvendigt at fragmentere pakker, men DF er sat.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1470

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1470 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1472

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1472 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1462

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1462 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1452

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1452 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1442

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1442 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1432

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1432 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>ping hotmail.com -f -l 1482

Pinger hotmail.com [64.4.33.7] med 1482 byte data:

Det er nødvendigt at fragmentere pakker, men DF er sat.

Ping-statistikker for 64.4.33.7:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Ejer>
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 09:20 #21
Hmmm, det siger mig desværre ikke så meget....
Har du prøvet at deaktivere antivirus og firewall, bare for at se om det er der problemet ligger?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
09. april 2007 - 14:12 #22
ja, jeg har pt. ikke noget som helst antivirus - er afinstalleret
firewall har jeg prøvet at slå fra og til, men uden virkning ?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
09. april 2007 - 14:16 #23
nu har jeg lige sendt en mail til en kammerat men en linie tekst
hvis jeg øger tekst mængden til noget mere sender den iikke mailen.....
hvis mailen er for stor, burde dne jo bare dele den op, men er taler vi altså lille bitte mail på under 100 anslag - hjalp det i fejlsøgningen ?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. april 2007 - 08:53 #24
Fra det link jeg lagde tidligere:

Outlook 2000 (CW)
1. Start Outlook.
2. Klik på Tjenester i menuen Funktioner.
3. Vælg Internet-e-mail under fanen Tjenester, og klik derefter på Egenskaber.
4. Klik på fanen Avanceret.
5. Forøg gradvist indstillingen for servertimeout, indtil problemet er løst.

Outlook 2000 IMO (Internet Mail Only)
1. Start Outlook.
2. Klik på Konti i menuen Funktioner.
3. Marker destinationskontoen, og klik derefter på Egenskaber.
4. Klik på fanen Avanceret.
5. Forøg gradvist indstillingen for servertimeout, indtil problemet er løst.

Outlook 2002 og Outlook 2003
1. Start Outlook.
2. Klik på E-mail-konti i menuen Funktioner.
3. Klik på Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti, og klik derefter på Næste.
4. Klik på POP3-kontoen, og klik derefter på Rediger.
5. Klik på Flere indstillinger.
6. Klik på fanen Avanceret.
7. Forøg gradvist indstillingen for servertimeout, indtil problemet er løst.

Outlook Express 5.x og 6.0
1. Start Outlook Express.
2. Klik på Konti i menuen Funktioner.
3. Klik på fanen Post.
4. Klik på POP3-kontoen, og klik derefter på Egenskaber.
5. Klik på fanen Avanceret.
6. Forøg gradvist indstillingen for servertimeout, indtil problemet er løst.
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
10. april 2007 - 22:20 #25
det ser ikke ud til at virke - det er som om den lige halter helt til sidst - helt bitte små emails vil den nogen gange godt sende, mens den stopper lige før den er færdig ved lidt større mails....
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
10. april 2007 - 22:21 #26
dvs. bjælken som viser hvor langt den er nået i afsendelse er næsten hel... men så står den så og snurrer og kommer ikke videre...