Avatar billede renebl Nybegynder
03. april 2007 - 11:34 Der er 5 kommentarer

Hvordan kommer jeg "ind" på routeren - digitus

Jeg er i vildrede

Jeg har forsøgt jeg ved ikke hvor mange ting nu. Jeg har forhørt mig i butikken jeg købte den og jeg har brugt min sunde fornuft, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad problemet er.

Mit problem består i at jeg ikke kan komme "ind" på min router. Jeg kan simpelthen ikke finde den passende addresse. Normalt er det jo 192.168.1.1, men den virker ikke. Det har nok noget at gøre med at jeg bor på kollegie med dele højhastighedsnetværk. så for at jeg kan komme på nettet får jeg en IP addresse der ligner denne 10.184.138.6
Men hverken den eller med et 1-tal til sidst får mig ind på den.

Internettet virker, det skal lige slåes fast. Altså har jeg været inde og konfigurere helt til at starte med, men jeg kan simpelthen ikke huske omstændighederne, så det hjælper mig ikke noget.

Håber i er med på hvad jeg mener og har et svar.

Mvh Rene
Avatar billede dwr Nybegynder
03. april 2007 - 11:42 #1
1. Hvad hedder din router mere præcist?
2. Har du prøvet 10.184.138.6
3. 192.168.1.1 er ikke standard for alle routere, men bare for routere der bruger den IP-range.
Avatar billede dwr Nybegynder
03. april 2007 - 11:46 #2
Iøvrigt:
4. Er det din router? Du siger du bor på kollegie og hvis det er den fælles, så er den sikkert blevet låst på en måde, så du ikke kan komme derind.
Avatar billede renebl Nybegynder
03. april 2007 - 16:08 #3
1. Den hedder bare Digitus Wireless Broadband Router, så vidt jeg kan se

2. "... ligern denne addresse 10.184.138.6. Men hverken den eller med..." ja :)

3. ok var jeg ikke klar over

4. Ja det er min router. Der hvor noget af problemet opstår så vidt jeg kan regne ud, er fordi der vel er en centrel router et sted til kollegiet som også forsøger at give mig en ip addresse, men det er blot gisninger jeg jeg ingenting VED på dette område.

Er der virkelig ikke nogen nem måde at løse det her på? :(
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. april 2007 - 23:41 #4
Hvis jeg forstår det rigtigt er det du ønsker det at sætte din egen router i kolligiets netværk?
På den måde kan du selv koble på det eget, evt. trådløse netværk, og er adskilt fra de andre computerer på det store netværk, på kolligiet.

For at finde din egen routers andresse, og undgå forstyrrende ting og sager, kan du tage den af kolligenetværket, slå dit trådløse fra på computeren og forbinde en LAN port på routeren med Ethernet stikket på din computer. Med et kabel.
Herefter restarter du computeren og går i kommandopromten på computeren.
Start-->> alle programmer -->> tilbehør -->> kommandopromt

Her skriver du ipconfig

Den adresse der står under standard gateway er den du skal skrive i adresselinjen i eks. explore for at komme ind i routeren.

Routerens WAN adresse er den den får af kolligiets router. Den kan du ikke bruge til ret meget. LAN siden er den adresse den har set fra "bagsiden" Du kan selv lave om på hvilke adresser routeren deler ud på bagsiden.
Avatar billede renebl Nybegynder
07. april 2007 - 18:00 #5
tak for svaret 383ci, det var lige det der skulle til for at jeg selv kunne komme frem til problemet