Avatar billede sofuz Nybegynder
03. april 2007 - 10:54 Der er 12 kommentarer

Hvordan jeg for farver på?

Jeg vil høre hvordan jag kan få farver på mit fjernsyn når jeg vil sætte men computer til fjernsynet.

Jeg har et ATI grafik kort og køre med styresystem XP. Så hvis der er nogen der ved hvordan man for farver på eller ved hvor man kan finde en vejledning på hvordan, så må de meget gerne skrive.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:05 #1
OK, du har altså kun S/H billede på, eller hva? Kører du med et s-vhs stik fra com og direkte i tv, kan det være du lige skal stille tv kanalen til s-vhs, ellers kan det godt være S/H nemlig :)
Avatar billede nva Praktikant
03. april 2007 - 11:05 #2
Der har været en masse spørgsmål om manglende farver i tidens løb - måske er der noget her du kan bruge. http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=fjernsyn+farver+&engine=exp
Avatar billede dwr Nybegynder
03. april 2007 - 11:07 #3
Hvilket kabel bruger du til at overføre med?
Hvis det er et gammelt fjernsyn som ikke har SVHS, så skal du bruge et composite-stik istedet (hvis dit grafikkort understøtter det - det er det gule banan-stik)

SVHS er et rundt stik med 4 tynde pinde og en bred pind mener jeg.
Nogle gange putter folk dem i de "SVHS-til-Scart" og så er det ikke alle tv der understøtter det.

Ellers så husk at sætte den til "PAL".
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:19 #4
kører han ren s-vhs er det jo bare at stille tv kanalen til s-vhs og bingo så er der farver :)
Avatar billede dwr Nybegynder
03. april 2007 - 11:30 #5
Jeg tænkte mest, hvis han havde puttet sit SVHS i en SVHS-til-Scart, da der nogle gange er en af input-kanalerne der understøtter SVHS på scart.
Avatar billede sofuz Nybegynder
03. april 2007 - 11:33 #6
jeg har prøvet begge dele med scart og det gule stik... Og mit fjernsyn er ikke mere en 2 år gammelt.. har osse prøvet med en anden computer og det virkede fint.. det var bare ikke et ati kort der sad i den.. så tror det er en indstilling i i prorammet til kortet..
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:38 #7
det burde ikke være en indstilling på kortet, da det ikke rigtigt er muligt at fravælge farver på tv-out. Har du prøvet at checke hvilke "modes" din tv kanal kan køre, eks ntsc, pal, s-vhs?
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:39 #8
Prøv evt at opdatere din driver med en modded driver fra www.omegadrivers.net, husk at slette den gamle driver først :)
Avatar billede sofuz Nybegynder
03. april 2007 - 11:48 #9
Jeg har opdateret driveren og det hjælper heller ikke! Og jeg kan ikke gå ind og se hvad mit fjernsyn kan køre!
Avatar billede dwr Nybegynder
03. april 2007 - 11:59 #10
Sofuz. Har du prøvet som både jeg og gonzo har foreslået at tjekke hvilken "mode" (læs:format) computeren sender til tv'et? Der er mange muligheder. NTSC, PAL, PAL-B, PAL-V, SVHS osv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 12:06 #11
selvfølgelig kan du se på dit tv hvad kanalen er indstillet til, det er bare at finde den rigtige knap på fjernbetjeningen
Avatar billede ladyhawke Novice
03. april 2007 - 12:20 #12
det kan også bare være du mangler en "colorcorrection" (en lille stik ting som sættes mellem kablet fra computeren og dit tv). Det har jeg prøvet med held på et gammelt fjernsyn hvor jeg skulle se noget fra min computerskærm (startede også med s/h)