Avatar billede brisant Nybegynder
03. april 2007 - 01:05 Der er 9 kommentarer

Flytning af program mapper

Jeg har nogle programmer som i forbindelse med installationen af dem har placeret tilhørende mapper i min Dokument mappe.
Jeg vil meget gerne have dem flyttet til Programmer mappen. Hvordan gør man det uden at risikere at få problemer?
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 01:27 #1
har du kommet til at instalere programmet i dokument mappen, eller har du instaleret programmerne i mappen "programmer" og så er der alligevel kommet nogle mapper i dokumenter ?
diverse spil jeg har instaleret i programmer, har nemlig dumpet nogle mapper i dokumenter, de indeholder blandt andet brugerprofiler til spilne
Avatar billede brisant Nybegynder
03. april 2007 - 01:41 #2
Er ikke helt med på hvordan det skal forstås.
Jeg har installeret programmerne (drejer sig om to) og har så bagefter konstateret at de har placeret tilhørende mapper i Dokumenter mappen.
Avatar billede brisant Nybegynder
03. april 2007 - 01:45 #3
Det er vel bare de sædvanlige tilhørende mapper som normalt automatisk placeres i Programmer mappen. Går ud fra de så i disse tilfælde er blever placeret i Dokumenter mappen fordi stien under installation har været angivet som sådan i stedet.
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 11:20 #4
ok, så skal du bare afinstalere programmerne, og så instalere dem på rette sted

PS "normalt plaseres i program mappen" > > der er ikke noget der normalt plaseres i program mappen, kun hvis du vælger denne under instalationen
Avatar billede gratis Nybegynder
03. april 2007 - 16:31 #5
der er mange programmer der opretter mapper under Dokument mappen uden at det kan styres under installationen, hvilke programmer drejer det sig om ? i nogle programmer ka du via programmets indstillinger flytte mappen.
Avatar billede brisant Nybegynder
04. april 2007 - 02:24 #6
Det er mappen tilhørende Diskeeper. Og så en der hedder Ableton (den tilhøre et lydredigeringsprogram).

Ellers må jeg som foreslået prøver at installere dem på ny. Hvis jeg ellers kan finde programmet tilhørende den sidste. Det er ikke navnet på programmet, men firmaet. Har flere sådanne programmer installeret. Og har sq ikke umiddelbart kunne hitte ud af hvilken af dem den tilhøre.
Avatar billede brisant Nybegynder
04. april 2007 - 02:33 #7
Jeg kan nu se at begge programmer har placeret en mappe både i 'Programmer' og 'Dokumenter'.
Så betyder det måske ikke noget om jeg flytter dem. Nu vef jeg bare ikke hvor jeg skal flytte dem hen. Der kan jo kun være en mappe i Programmer mappen med det pågældende navn.

Jeg tror jeg lader dem være hvor de er, selv om de irritere mig/ikke høre til i Dokumenter.
Eller måske jeg kan prøve at flytte dem til C:\ Der kan vel i værste fald ikke ske andet end at de ikke virker? Og så kan jeg vel bare flytte dem tilbage igen?
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2007 - 13:40 #8
Jeg kender desværre ingen af programmerne, men som du selv foreslår, prøv dig frem :)
Avatar billede brisant Nybegynder
06. april 2007 - 17:33 #9
Ok.