Avatar billede mastera Nybegynder
03. april 2007 - 00:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Canon Pixma IP4300 - Problemer med udskrift

Jeg har lige fået mig sådan en printer, og mit problem er følgende:

Jeg har installeret driver til den, og så skal jeg så igang med at printe. Jeg går ind i et helt normalt word dokument og trykker print. Så kommer den op med en boks, hvor den siger, at den undersøger printerstatus. Der går så 1-2 minutter før den går igang med at printe. Når den har printet dokumentet ud, står der cirka i 5 min efter, under status, at den stadig er igang med at printe dokumentet? Og først derefter bliver den færdig og man kan så gå igang med at printe igen.

Nogle, der har nogen ide om, hvad der er galt?

Har prøvet i min computers forskellige usb2 porte, med forskellige kabler, og har ingen problemer med eksterne harddiske eller scanner, som er forbundet til de usb porte, men printeren opfører sig sådan, uanset hvilken port man forbinder til.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
10. august 2007 - 13:22 #1
Det kan jo godt være USB-kablet der ikke er helt OK, prøv at skifte det ud med et andet
Avatar billede mastera Nybegynder
09. september 2007 - 13:22 #2
Har prøvet med mange forskellige
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. oktober 2007 - 11:19 #3
Har du muligheden, så prøv at installere den på en anden PC, og se om problemet er det samme.

Har den overhovedet virket som den skulle? Ellers kunne du jo kontakte Canons support - nu da den jo er helt ny...

Ellers afinstaller driveren og al software til den, og forsøg at installere igen...
Avatar billede mastera Nybegynder
04. oktober 2007 - 17:42 #4
Jeg har for langt tid siden prøvet at sætte den til min bærbar, og der kørte den fint, så det er hos min stationære pc, at problemet ligger. Hvad kan det skyldes? Jeg har sat et usb 2 kort i for et stykke siden, da det er en gammel pc jeg har. Kan det have noget med det at gøre? Alle andre enheder, som jeg har tilsluttet via. det kort, kører upåklageligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2007 - 08:16 #5
;-) Spøjst at det er langt tid siden du har prøvet på din bærbare, når du lige har fået den...

Det BURDE ikke have noget med det ny kort at gøre - det skulle bare virke - forudsat at der installeret drivere til det...

Men omvendt kunne det egentlig godt skyldes en gammeldags IRQ konflikt - så prøv at kigge i enhedshåndteringen, om du kan finde ud af, hvilken IRQ kortet kører på. Det skulle du gerne kunne se på driverfanebladet "Ressourcer". Du kan prøve at skifte til Manuelle indstillinger, og prøve dig frem med de forskellige muligheder.

Men prøv først at gå i printerens indstillinger via start->Printere (og faxe). Højreklik på printeren og vælg egenskaber. Vælg fanebladet "Porte"
Prøv knappen "Konfigurer porte" og se hvad du kan sætte på herinde.

Det er ærlig talt så langt tid siden jeg har rodet med en USB printer, at jeg ikke engang kan huske om der ER noget at konfigurere derinde - men hvis der er, kan det hjælpe voldsomt at finde den rette indstilling.
Avatar billede mastera Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:24 #6
Tak for svaret. Jeg tjekker det, når jeg kommer hjem i aften.

Det er ikke så spøjst igen. Som du kan se, så har jeg oprettet det her spørgsmål d. 03/04 2007 :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2007 - 09:31 #7
Nåja - så er det jo os der er sent inde i kampen ;-)
Avatar billede mastera Nybegynder
15. november 2007 - 21:57 #8
Fik det endeligt til at fungere, efter en opdatering af driveren