Avatar billede wicked Juniormester
02. april 2007 - 20:14 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Ingen lyd på bærbar

Hey Eksperter

Så har jeg brug for lidt hjælp igen, jeg har en Compay Armada M700 laptop, men der er ingen lyd på. Jeg har svært ved at tro at lydkortet skulle være defekt, men jeg vil ikke udelukke det. Jeg har installeret windows XP og XP har valgt at installere en driver til et lydkort af mærket "ESS Maestro2E PCI AudioDrive (WDM)". Dog har jeg læst på nettet der denne bærbar model er solgt med et soundblaster kort ? Er der nogen der ved hvor man kan downloade et program som kan identificere sit lydkort ? Jeg har prøvet alle de drivere de har på dirverguide.com :/ Håber nogen kan hjælpe :)

//Wicked
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 20:26 #1
hentede du driveren fra Hp´s support side ?
Avatar billede fasionoide Nybegynder
02. april 2007 - 20:33 #2
Jeg har selv en HP og den fejler også nogle gange med lydkortet, men det er desvære ikke det samme problem, jeg har problem med ekko, og kan ikke anbefale deres support side, da deres support stort set ikke kan hjælpe dig. Hvilke bunkort har du? da det evt kunne være der fejlen ligger

Mvh
Kasper - http://relay.thingholm.dk
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 20:46 #3
jeg har nu godt nok aldrig haft problemer med at finde drivere til HP/compaq produkter på HP´s siude, jeg vil endda gå så langt og sige det er en af de nemmeste at finde rundt på.
Avatar billede wicked Juniormester
02. april 2007 - 20:52 #4
Det er en bærbar keg har fået brugt så jeg er ikke sikker på hvad den helt præcist indeholder, men jeg skal lige se om jeg ikke kan finde modellen på nettet. NU sprøger jeg nok dumt men er HP og Compaq det samme ?
Avatar billede wicked Juniormester
02. april 2007 - 21:00 #5
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2007 - 21:03 #6
Kører Windows Audio Service?
Avatar billede wicked Juniormester
02. april 2007 - 21:05 #7
ehm hvordan kontrollere jeg det ? :P
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2007 - 21:07 #8
Højre klik denne computer og vælg administrer
tryk på + ud for tjenester og programmer
gå til tjenester
Kontrollere at Audio tjenesten er startet. Hvis den ikke er, så har du fundet fejlen. Jeg kan ikke huske hvad den hedder helt præcist på dansk windows, så kig listen igennem.
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 21:14 #9
HP har købt Compaq (det er snart adskillige år siden), så ja, det er samme firma.
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 21:15 #10
her er den rigtige driver (til XP) ftp://ftp.hp.com//pub/softpaq/sp20001-20500/sp20191.exe
Avatar billede wicked Juniormester
02. april 2007 - 21:33 #12
det virkede desværre heller ikke, jeg giver lidt op for i aften, men tak for hjælpen indtil videre jeg vender tilbage en imorgen.
Avatar billede wicked Juniormester
03. april 2007 - 09:40 #13
Okai så er jeg klar til at prøve lidt igen, jeg har hentet det der Diagnose program fra den side som screem_brill gav mig, og det siger at alt fungere fuldstændig perfekt. Den skriver også at computeren afspille en lyd men den siger intet. Jeg har prøvet at sætte hovedtelefoner til og hvis man lytter godt efter kan man høre at en anelse skratten, og man kan høre forskel hvis man spiller et musik nummer i winamp og skruer op ned for lyden. Jeg ved ikke om det kan betyde kortet er defekt ? Eller det mere tyder på noget software mæssigt. Jeg er lige nu igang med at installere XP SP2 for at se om det kunne hjælpe noget.
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 09:59 #14
nu har du kontrollet at der ikke er skruet ned for lyden i lyd mixeren ikke ? (det er set før ;) )
Avatar billede strych9 Praktikant
03. april 2007 - 10:08 #15
Eller at mute/skru ned knappen ikke sidder fast... det er også set før hehe.
Avatar billede wicked Juniormester
03. april 2007 - 11:47 #16
hehe ja det har jeg desværre kontrolleret, og det hjalp heller ikke med XP SP2 så jeg er på rimelig bar bund lige nu, det kan selvfølgelig godt være at lydkortet er defekt, men det har jeg bare aldrig hørt om før..
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 12:28 #17
jeg har skiftet mange bundkort pga defekt lydkort /stik (på bærbare)
Avatar billede wicked Juniormester
03. april 2007 - 14:28 #18
Okai jamen så er det nok det der er mit problem :/ Lidt udenfor emnet men ved du ca. hvor meget det vil koste at skifte på sådan en som min ? :)
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 15:29 #19
der er ikke garanti på den længere? (hvis nej, så ville jeg benytte et USB lydkort istedet for, udskiftning af bundkort i en bærbar er en ret dyr affære)
Avatar billede wicked Juniormester
03. april 2007 - 16:19 #20
nej det er der ikke :/ Okai det vil jeg kigge lidt på. Tak for hjælpen, jeg er villig til at fordele nogen point som tak for jeres forslag :)
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 16:31 #21
svar
Avatar billede strych9 Praktikant
03. april 2007 - 21:17 #22
Hvis det er en Armada så er den vist ret gammel. De har ikke lavet den serie i noget tid. Måske hvis du kan få fat i en el-nørd med en god loddekolbe og et ton af reservedele at vælge imellem..
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 10:00 #23