Avatar billede koden Novice
02. april 2007 - 17:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linksys WAG54G og TDC

jeg har snart prøvet alt. Er der nogen der overhovedet har fået sådan en til at virke med TDC.
Det er en router med indbýgget modem, som sættes direkte i dit tlf. stik hvor der er oprettet ADSL.

Den virker med Cybercity...

I vejl. skriver linksys at ved TDC skal den sættes op med
PPPoE VPI/VCI skal være 8/35 og LLC

Men efter lang tid har jeg endelig fået indstillinger fra TDC som siger noget andet.
Intet af det virker..

Er man virkelig tvunget til at købe en TDC ADSL router??
Er der ikke en TDC ansat der kan skaffe de reelle inf. der skal til??
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
03. april 2007 - 09:29 #1
Connecter modemmet overhovedet? (Er der lys i DSL dioden eller tilsvarende, alternativt log ind i routeren for at se).

Hvis ikke ligger problemet nok der. TDC har skiftet til ADSL2+, måske kan man ikke connecte med ADSL mere? Bare en ide?
Avatar billede nva Praktikant
03. april 2007 - 09:30 #2
Kender TDC mac-adressen på din router?
Avatar billede koden Novice
03. april 2007 - 09:51 #3
DSL lyser men internet lampen er rød.
Om tdc kender mac adr. ved jeg ikke..

jeg vil mene den skulle du til adsl2+
Avatar billede nva Praktikant
03. april 2007 - 09:55 #4
Mig bekendt skal TDC kende mac-adressen på den pc/router du tilslutter for at du kan få forbindelse. Har du haft forbindelse til nettet uden din router?
Avatar billede koden Novice
03. april 2007 - 10:51 #5
ja jeg har haft forbindelse med min gamle router og TDC's speedstream modem.

Den nye router afløser den gamle router OG speedstream modem, bare så vi er enige:-))

Det der speedstream modem indeholder noget inf. som nu skal ind i min nye wag54 routers modem del...
Avatar billede oz1gia Nybegynder
26. juni 2007 - 12:13 #6
Har du vpi/vci til 0 og 101 ?
Avatar billede koden Novice
26. juni 2007 - 12:35 #7
Hvis det var default data så JA. men kan ikke huske det.
Avatar billede obenned Nybegynder
12. december 2007 - 00:39 #8
Hejsa. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men du skal sætte dit modem til ar køre LL 5 Snap, jeg mener det hedder det
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 08:52 #9
TDC er bare ikke til at have med at gøre.den virker på cybercity. Det er konklusionen.
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 08:52 #10
Gammel sag. jeg lukker den. Vil nogen have point så svar senest i dag...
Avatar billede koden Novice
08. maj 2008 - 14:15 #11
luk