Avatar billede ghdfhs Nybegynder
02. april 2007 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Ny på markedet

Jeg skal til at have min første bærbare computer.
Jeg vil godt have en HURTIG computer med et ok godt grafikkort (spiller ikke super meget, men vil gerne kunne spille spil i rimelig god kvalitet) og helst en 17" skærm. Jeg ved ikke meget om processor og hastigheder osv., men har kigget i lang tid på denne HP Pavilion dv9232eu, og vil godt lige høre om i tror den er god nok.

Specifikationer:
Drev: Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/- r og +/- rw) med understøttelse af Double Layer

Harddisk: 120 GB SATA-harddisk 5400 o/m op til 9 GB partition til systemgendannelse

Operativsystem: Windows Vista™ Home Premium

Processor: AMD Turion™ 64 X2 mobil teknologi TL-52, Level 2 cache 512 KB + 512 KB, Op til 1600 MHz systembus, der kører med AC/DC mode 35 Watt

RAM: 1024 MB (2 x 512 MB), Understøtter op til 2 GB DDR2 hukommelse

Video: NVIDIA® GeForce™ Go 7600, med 256 MB dedikeret skærmhukommelse, PCI Express®

Software: Microsoft® Works 8, Microsoft® Internet Explorer 7,0, Windows Mail, Adobe® Reader 7.0, Windows Media Player, HP Photosmart Essential, Windows Photo Gallery, DVD Play, Windows Movie Maker, Windows DVD Maker, Roxio MyDVD Basic, Roxio Creator Basic, Windows Media center, QuickPlay Direct og QuickPlay for Windows

Håber jeg kan få nogle gode råd. Mange tak
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
02. april 2007 - 17:54 #1
Skal du transporter din computer meget eller kommer den primært til at stå derhjemme?

Hvis du skal have den meget med dig, så er en 17" skærm ret stor(synes jeg). Derudover vejer den ret meget. Du skal også tænke på at sådan som den er konfigureret, så er det lidt en dyr fornøjelse at sætte flere ram i den bærbar, da begge porte er brugt i det, at det er 2 x 512 MB i stedet for 1 x 1GB.

Jeg kender ikke så meget til AMD's mobile processorer, så der kan jeg ikke rigtig hjælpe dig.
Avatar billede ghdfhs Nybegynder
02. april 2007 - 18:18 #2
Den kommer nok primært til at stå derhjemme til spil, lektier osv., men jeg kommer også til at skulle transportere den til at fra skole. Jeg er godt klar over at 17" er en del at slæbe rundt på til og fra skole, men derhjemme vil jeg klart foretrække en stor skærm, så jeg står lidt i et dilemma hvad det angår.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
02. april 2007 - 21:26 #3
Der er råd for at få en større skærm derhjemme. Min bror har en bærbar med 14" skærm, men når den står der hjemme er den sat til en 20" skærm, tastatur og mus.
Avatar billede ghdfhs Nybegynder
02. april 2007 - 21:40 #4
Bruger han en dock?
Avatar billede ghdfhs Nybegynder
02. april 2007 - 22:01 #5
Jeg har lige undersøgt vægtforholdene på en bærbar med en 15,4" skærm og en bærbar med en 17" skærm:

15,4":
VÆGT:                  2,99 kg
LÆNGDE:         35,70 cm
BREDDE:         25,70 cm
HØJDE:                 2,54 cm (min)/3,96 cm (maks.)

17"
VÆGT:                  3,56 kg
LÆNGDE:         28,50 cm
BREDDE:         39,60 cm
HØJDE:            3,16 cm (min)/4,18 cm (maks.)

Altså et halvt kilos forskel
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
02. april 2007 - 22:26 #6
Nej han sætter bare skærmen til vga udgangen også mus og tastatur i usb porten.

Forskellen er ikke så stor på de to, men hvis du vælger en 14,1" så kan du få vægten ned til ca. 2,3 kg.
Dog synes jeg ikke kun det er vægten der er et problem men også selv størrelsen på bærbaren, for den bliver jo lidt over de 17" i størrelsen og det synes jeg er ret stort. Men det er selvfølgelig smag og behag.

Jeg tror det vil være en god ide for dig at læse nogle af anmeldelserne på www.laptopworld.dk .