Avatar billede ayla Nybegynder
02. april 2007 - 12:07 Der er 10 kommentarer

Eksternt USB kabinet til flere IDE harddiske

Hej

Jeg har 8 IDE harddiske, som jeg gerne vil have siddende i et eksternt kabinet, der kan forbindes med USB 2.0. til computeren.

Hvad findes der af billige løsninger, der IKKE fylder særlig meget?

Jeg så på et tidspunkt en artikel om et stykke hardware, der bare var 4 IDE stik, som blev til et USB 2.0 stik. Uden et decideret kabinet.

Nogen der kender den? Kan ikke finde artiklen igen.

PS. Det kan også være 2 kabinetter med 4 IDE i hver f.eks. og en simpel 80mm blæser på bagsiden.

Har fundet noget i USA men ikke i DK. Forslag og links er velkomne!

Tak
/Martin
Avatar billede tafkab Nybegynder
02. april 2007 - 12:26 #1
Avatar billede perj Nybegynder
02. april 2007 - 15:05 #2
Kan du ikke bare købe denne her - så er du ovre alle plads-problemer et par dage :-)

http://www.iomega-europe.com/item?SID=584ef9ceff89731e65a8e74fe58400993ab:4710&sku=240033451
Avatar billede ayla Nybegynder
02. april 2007 - 15:30 #3
--> tafkab, tak for svar. De ser ok ud (lidt dyre dog).

Jeg forstår ikke, der står "Understøtter op til 400GB harddiske". Mine diske er 500GB, hvorfor skulle den ikke understøtte dem?

Hvor ligger begrænsningen?

--> perj, tak for svar. Jeg kan ikke bruge rack modeller desværre, alt for store :)

Hvis der er andre, der kender noget lignende dem tafkab henviser til eller andet, så kom endelig med links :)

/Martin
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 15:57 #4
Da der sidder en lille controller i enheden som konverterer signalet, ligger begræsningen i denne
Avatar billede tafkab Nybegynder
02. april 2007 - 16:05 #5
Nu kan jeg ikke lige komme ind på shg, men mon ikke det kommer som de får nyere modeller hjem, altså med GB grænsen. Jeg tror desværre ikke du finder dem meget billigere herhjemme :-(
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 16:11 #6
Deres SATA udgave kan 500gb
Avatar billede ayla Nybegynder
02. april 2007 - 17:18 #7
Tak for svarene.

Jeg har fundet et par produkter fra Addonics, der lige passer til det jeg vil have.

Addonics Storage Tower USB 2.0: http://www.addonics.com/products/raid_system/mst4.asp

og

Addonics 4 IDE til USB 2.0 controller kort (som jeg selv kan sætte i et kabinet): http://www.addonics.com/products/io/ad4ideu2.asp

Jeg kan bare ikke finde en eneste forhandler i DK?
Avatar billede tafkab Nybegynder
02. april 2007 - 18:51 #8
Jeg kunne finde nogen der hedder totalcomputer men deres hjemmeside virker ikke
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 19:40 #9
Har lige lavet en hurtig søgning uden held !
Avatar billede ayla Nybegynder
02. april 2007 - 19:52 #10
Jeg takker for hjælpen so far.

Jeg har skrevet til Totalcomputer, men de er nok lukket siden hjemmesiden ikke virker.

Nogen der har link til et lignende produkt, som dem jeg har linket til fra Addonics?