Avatar billede Slettet bruger
01. april 2007 - 17:01 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

gamer bærbar

hej eksperter

Jeg skal have en ny computer, jeg har besluttet mig for en blærbar denne gang da jeg rejser frem og tilbage mellem 2 hjem, den skal primært bruges til gaming, mest til lidt wow og lidt CSS.

jeg har kigget lidt på en alienware til 10k, syntes den ser ok ud. den skal min. have en 17" skærm. jeg vil max ofre 15k. tak for hjælpen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. april 2007 - 09:13 #1
Alienware er helt sikkert nogen lækre maskiner, men også dyre..

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313278 til ca 15.000kr

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316689 til ca 11.000kr

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316336 til ca 10.000

Alle 3 computere vil dække dit behov. Har du spm til nogen af dem, skriv endelig :)
Avatar billede huset Praktikant
02. april 2007 - 09:17 #2
Ulempe ved Alienware er tastaturet ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. april 2007 - 09:58 #3
Ja hvis man partout skal have dk tastatur er det en ulempe, ellers er det fløjtende ;)
Avatar billede huset Praktikant
02. april 2007 - 14:25 #4
Vælger du UK tastatur når du køber laptop i Danmark ?
Er det ikke åbenlyst man tager det som passer til landet ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. april 2007 - 14:42 #5
det kommer vel an på hvad man skriver mest, boede jeg i uganda købte jeg nok heller ikke old-swahili tastatur vel
Avatar billede huset Praktikant
02. april 2007 - 14:58 #6
come on!
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 10:39 #7
come on selv mand, er det eneste du kan i dette spm at knocke et UK tastatur?? Jeg ser ikke et eneste forslag fra dig til spørger, så hvis du ikke kommer med dit smarte lille indlæg omkring UK tastaturer for at være en nød, hvorfor så?

Hvis du ikke kan finde ud af det så er det AA, AE mm, sværer er den ikke
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 11:14 #8
Jeg står og overvejer lidt om man kan sætte et G15 tastatur til sin blærbar når man er hjemme, og så bare bruge det tastatur der følger med når man køber en alienware, når mane r til lan?

men ellers nogle fine forslag, men vi har helt glemt dell

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=NFS00003&l=da&oc=n04xp5&rbc=n04xp5&s=dhs&sbc=dkdhsftdppnotebook3

men syntes nu stadig ik alienware er så dyre i forhold til dem vi har på banen nu.

men jeg har hørt man kun kan bestille fra deres UK side?
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:35 #9
jepz det er rigtig UK er det nærmeste sted at bestille alienware. G15 og en MXRevolution, så er du godt kørende :)

Alienware Area51 m5550
http://www.alienware.co.uk/configurator_pages/area-51_m5550.aspx?syscode=PC-EU-LT-A51M5550&subcode=SKU-DEFAULT
Core2duo T7200 2.0ghz 4mb cache
2GB 667mhz ram
GForce Go 7600 m 256mb ram
80 GB SATA HDD 7200rpm w NCQ
15.4 skærm max opløsning 1920*1200
WinXP pro SP2 (Kan udskiftes med Vista)
1 års gratis tlf support + collect/return service
DVD brænder
Xtra 9 cellet LI-ION batt
3945 ABG trådløst net
Intel HD audio
Noise Control
Et af de fedeste kabinetter på markedet
£1468.75

Dertil kommer fragt fra UK

Så er du kørende :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:36 #10
Med mindre du kigger på Dell XPS serien, ville jeg holde mig fra Dell, har kun dårlige erfaringer med dem
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 11:37 #11
Doh xD

den har en 15" skærm. det skal jo minimum være en 17" :P men syntes ikke den er så vild som den på den amerikanske side??
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 11:38 #12
okay hehe, har ingen erfaring med dell overhovedet :P
Avatar billede venturer Nybegynder
03. april 2007 - 11:57 #13
En af mine buddies har lige købt en Acer Ferrari 1005WTMi.
Den fungerer godt som spille maskine og er ultra kompakt, så den er meget let at tage med frem og tilbage.
P.g.a. størrelsen vil den dog gøre sig rigtigt godt sammen med en stationær fladskærm på dit skrivebord.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 12:10 #14
17 tommer gør den tung og giver elendig batt tid. Deres amerikanske side er altid først med ny HW og altid billigere :)

Men skal det være psyko-vildt kan du jo tage en Aurora mALX elite assasin eller aurora m9700 men så er prisen også en anden. Elite assasin har nok makedets svedigste kabinet
Avatar billede huset Praktikant
03. april 2007 - 12:15 #16
Kommentar: drgonzo

Hvorfor pokker tilråder du ham så ikke at handle fra Kina med Kinesisk tastatur!
Har du overvejet hvor irriterende en RMA er ved retunering til udlandet. Jeg har prøvet det flere gange med RAM, og det tager en krig!

Du snakker om je ikke selv bidrager. Du smider en maskine der koster 16184 + fragt og ikke er en 17" som han beder om.
Du kan få samme specs i DK til mindre penge.

Bl.a den Novabook jeg omtalte igår for dig. Enete forskel er skærmopløsningen.

Hvad med XPS M1710
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=NFS00003&l=da&oc=n04xp5&rbc=n04xp5&s=dhs&sbc=dkdhsftdppnotebook3

Det er et kraftværk ;)
Avatar billede huset Praktikant
03. april 2007 - 12:17 #17
Intel®Core™ 2 Duo-processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Original Windows Vista™ Home Premium (Engelskt)
Premium XPS Service, 2 år (inkl. gaming- og onsite-hjælp)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® (Blank skærm)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med software
XPS 256MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GS
9-celle 80 WHr primær batteri
Tilbehør
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g PCI-minikort til trådløst LAN til Core 2 Duo-processorer
Microsoft® Works 8.5 - Engelsk
Uden fotoorganiserings- og delingssoftware/uden fotoredigeringssoftware(Engelskt)
Inspiron Ressource-dvd til Vista (diagnosticering og drivere)
Omfatter også
Single Pointing Internal Keyboard (Danish) - (QWERTY)
XPS Entry N04XP5
Inspiron™ ordre - Danmark
System Documentation with Dan Power Cord
dansk - 56.6k V.92 internt modem
Premium XPS Service, 2 år (inkl. gaming- og onsite-hjælp)
Dell™ Internet ordre.
130 watt vekselstrømsadapterKompatibilitetsadvarsel

Dette får du for mindre end den AlienWare koster, og så er det med dansk keyboard
Avatar billede huset Praktikant
03. april 2007 - 12:26 #18
Det er ikke nødvendig at bruge 15.000kr for at kunne afvilke dine spil.
Det er heller ikke altid man skal købe det vildeste ens penge kan tilbyde. Kvalitet og service bør du også vægte.
Avatar billede huset Praktikant
03. april 2007 - 12:45 #19
"Kommentar: drgonzo
03/04-2007 11:36:45"

Skal vi ikke også lige nævne, at Dell ejer AlienWare ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 13:19 #20
jo da, men fordi dell har købt alienware for et års tid siden, er det ikke dell maskiner..Og nej, før du foreslog en XPS som allerede er nævnt har du ikke bidraget med en fis andet end at fortælle os allesammen den super overraskende nyhed at en com bestilt i UK har et UK tastatur.. wow

De 3 første maskiner jeg foreslår har alle 17 tommer skærm, det var spørger selv der bragte AW på banen, så check lige dine facts ik. Desuden har jeg allerede nævnt XPS serien fra Dell.

Kina og kinesisk tast? Så barnlig og blød en udtalelse er jo helt til grin, det er ikke alle der er så dumme at de behøver æ, ø og å på deres tastatur. Mange maskiner bliver rep i udlandet, asus i holland, 1tegration i UK osv osv
Avatar billede huset Praktikant
03. april 2007 - 13:26 #21
Nej, mange maskiner sendes ikke til rep. i udlandet.
Asus gør i flere tilfælde, men generelt er det købsstedets egne teknikere der laver dem. Din AlienWare er ikke fantastisk til 17.000 kr

At jeg pointere AlienWare sendes med UK keyboard er nok en ret vigtig faktor, hvis en køber forventer det kommer med DK. En oplysning der må smides ligemeget hvad du brokker dig over.

Acceptere ikke alle er ening med dig.

Hopper fra tråden da dette bavl ikke har nogen gavn.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 13:37 #22
hurrrrraaaaaaaa endelig
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 06:10 #23
valget falgt på en Dell, ved ikke rgtigt hem jeg skal give point?
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2007 - 07:57 #24
giv du bare point til huset :)
Avatar billede huset Praktikant
04. april 2007 - 08:36 #25
Lad os dele
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2007 - 08:52 #26
Hvis spørger synes :)
Avatar billede huset Praktikant
04. april 2007 - 08:58 #27
Det er kun fair trods vores debat.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 09:58 #28
værsgo ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2007 - 10:43 #29
Blev det Dell XPS så? Det skulle også bare være en top svedig sag
Avatar billede itjokke Nybegynder
29. juli 2007 - 19:35 #30
hey, hvordan gik turen til london? hvis du nogle sinde kom afsted?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 20:31 #31
Hej jokke.

Nej jeg kom aldrig afsted :( her 3 år efter sidder jeg stadig og er ked af det over jeg ikke kom afsted :( jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har det virkelig skidt med det...
Avatar billede itjokke Nybegynder
29. juli 2007 - 21:31 #32
nå okay, det er ikke noget værrer end at fortryde at man ikke gjorde det. Men du kunne jo altid rejse der over nu, tror ikke London har forandret sig så meget. Men hvis det var spændingen ved at tage der over mens du var 16, så kan jeg godt forstå det :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 23:05 #33
Det var netop det der gjorde det specielt ja. Jeg kunne ha fået ændret mit liv den den dag, jeg kunne ha fået mit livs oplevelse, men istedet for blev jeg hjemme :(

senere tog jeg så afsted på min cykel.. men allerede næste dag da jeg skulle pakke teltet sammen kunne jeg ik få det ned i posen så posen revnede lol, plus at bagdækket på min cykel pungterede pga. vægten fra min rygsæk, og så begyndte det at regne så jeg blev gennemblødt og alle mine ting i min rygsæk blev våde.... til sidst gik cyklen i stykker så jeg var nødt til at tage hjem... fuck det var til grin man... jeg skulle ha taget flyet haha :P

den dag idag sidder jeg stadig og tænker på at tage til england....
Avatar billede itjokke Nybegynder
02. august 2007 - 22:40 #34
her finder du dit svar :)

http://www.eksperten.dk/spm/771147
Avatar billede itjokke Nybegynder
02. august 2007 - 22:41 #35
sry forkert tråd
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 00:19 #36
lol :P

er du skæv Jokke? :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2007 - 09:28 #37
Hej: Du kan lidt IT ikke. Hvorfor så ikke søge et job som IT supporter ved IBM. De har support centre i Skotland (greenock) og Irland (dublin). Har selv været i Greenock i 7 måneder. Den gang sad der 300 unge mennesker fra hele europa i support centeret i Spango Valley: http://www.manpowerabroad.com/jobseekers/countries/scotland_main.asp