Avatar billede danm Nybegynder
01. april 2007 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne outlook med til liste udfyldt fra program

Jeg vil lave en funktion der gør at man kan sende emails fra mit program, men jeg vil ikke lave en hel mail editor hvor der kan skrives osv... Kan jeg derfor istedet åbne det standarde mail program hvor jeg så giver det en liste med adresser der skal sendes til?
Avatar billede capn Nybegynder
01. april 2007 - 18:24 #1
Du kan ved hjælp af outlook interop oprette mails, sætte teksten, emnet, modtagerne osv. Så kan du åbne disse mails for brugeren eller gemme dem i kladder, men du kan ikke sende dem direkte fra dit program uden at outlook kommer med alle mulige advarsler som sikring mod virus der sender spam.
Avatar billede danm Nybegynder
01. april 2007 - 21:33 #2
jeg vil heller ikke sende dem. Når brugeren trykker på "send mail" knappen skal outlook blot åbne op med feltet "til" udfyldt med en liste jeg har givet på en eller anden måde...
Hvordan vil jeg kunne bruge outlook interop fra VB2005, (og hvad er det?)
Avatar billede capn Nybegynder
02. april 2007 - 08:11 #3
Der er et eksempel her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa168022(office.11).aspx
Avatar billede danm Nybegynder
11. april 2007 - 14:27 #4
Jeg har fundet ud af at der er så simpelt som at skrive
process.start("mailto:" & emailadressene)
hvor email adresserne står adskilt af ;