Avatar billede anders02 Nybegynder
31. marts 2007 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lave et billedkartotek placeret midt i browservindue

Hej
Jeg har Photoshop og kan blandt andet derfra generere et billedkartotek, som jeg så kan sætte ind i et html-dokument, men jeg vil høre, hvordan jeg kan gøre det, når jeg OGSÅ vil have billedkartoteket til at stå på et bestemt sted i browservinduet både vandret og lodret UANSET browservinduets størrelse?
  Altså: uanset om skærmbilledet er 800 px. eller 1200 px, så vil jeg fx have den genererede billedserie til at være centreret og SAMTIDIG have den fx til at stå i et område, der begynder 120 px. fra oven.
  Jeg har lært mig at placere layers, div-tags, vha "Studio VII"´s "Snap Layers", men jeg kan ikke placere sådan en automatisk genereret billedserie i et snap-layer, der så til gengæld står nøjagtigt hvor jeg vil have det i forhold til midten og en afstand til toppen af skærmbilledet, som jeg selv vælger?
  Hvad gør jeg så?

Mvh anders02
Avatar billede t-hviid Nybegynder
01. april 2007 - 21:01 #1
Brug tabeller og definer størrelsen med på felterne med %.
Avatar billede anders02 Nybegynder
03. april 2007 - 17:03 #2
Hej t-hviid

Ingen andre svarer, og da din kommentar sikkert er korrekt, så smid lige et svar, så du kan få points.

Jeg har også hørt fra én, at man kan bruge databaser, men det er måske så lidt mere indviklet? Ved du, om man kan centrere, når man bruger databaser til at lave billedgallerier med?

Mvh anders02
Avatar billede anders02 Nybegynder
13. april 2007 - 08:50 #3
Jeg mangler fortsat at modtage svar som svar på det her, så jeg kan give point. Hvis ikke jeg får det i løbet af et par dage, så lukker jeg selv.

Mvh anders02
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. april 2007 - 20:54 #4
Jeg skal ikke have point for mit indlæg. Database bruger du til at styre indhold ikke placering på skærmen.
Avatar billede anders02 Nybegynder
16. april 2007 - 08:32 #5
NÅ ok, så lukker jeg selv det he spørgsmål.

Mvh anders02