Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 11:39 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

hjælp til køb af bærbar!

Hej alle sammen :)
Da jeg har tænkt mig at købe en bærbar vil jeg gerne høre lidt om i evt. har nogle forslag til hvilken jeg skal købe eller ligende. :) bærbaren skal bruges til spil og film primært og bugedet er fra 12000-15000kr :) har selv kigget på 2 computere :) evt. rate om en af dem er noget værd eller ligende :) eller hvilket grafik kort der er bedst :)

1. computer: Znote 6615WD
15.4" WSXGA skærm 1680x1050
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
Dansk tastatur layout
2.00 GHz Core™2 Duo T7200
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC6400 SODIMM
100gb 7200 omdrejninger SATA Harddisk Hitachi®
6 + 12 Cell batteri
Zepto Wpro 300Mbit BGN
Microsoft® Windows® Vista Business 32bit - DK (Kræver min.: 512mb ram)
DVD-RW DL Brænder Slot-IN
Indbygget TV-Tuner DVB-T (Digital) & Analog Virker kun med MCE udgaver af Windows
PRIS: kr 15.300 kr

2. computer
ASUS G2Pc 7R004C -
100 gb 7200
Processor Intel Core 2 Duo T7200 / 2 GHz ( Dual-Core )
Cachehukommelse 4 MB - L2
RAM 2 GB - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 1 GB )
Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM med
Visning 17" TFT aktiv matriks 1440 x 900 ( WXGA+ )
Grafik controller ATI Mobility Radeon X1700 - 512 MB
Tv- & radiotunere Radiotv, DVB-T
Notebook-kamera Integreret - 1,3 Megapixel
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium

pris 14.200kr

Mhv. Mikkel
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
30. marts 2007 - 17:33 #1
Jeg kan se at du har oprettet dette spørgsmål to gange, så du skal lukke det ene af dem.

Her er en anmeldelse af ASUS G2:
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=380

Anmeldelse af znote 6615WD, dog kun med en Core DUO cpu, men dog giver det et billede af selve bærbaren.
http://www.laptopworld.dk/Zepto_Znote_6615WD.php

Jeg håber at dette kunne hjælpe lidt.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 17:58 #2
hehe ja må du undskylde ^^... siger mange tak. har kigget på begge anmeldelser og bliver egentligt meget forviret af dem begge 2... Da zeptoen åbenbart falder ekstremt i Fps når den kører på batteriet, og det at G2 taber i fps til en computer med et grafik kort og andet hardware der skulle være dårligere?
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 18:03 #3
Spørg løs - Jeg er admin på laptopworld
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 18:05 #4
Begge maskiner klare jo logisk nok dine krav om spil og film. Film stiller jo ikke desideret krav til maskineriet.

GO7600 og X1600 liger meget tæt på hinanden, og der vil udelukkende være meget små forskelle på ydelsen alt efter hvilket spil du afvikler. Nogle spil er optimeret til ATI og andre til nVidia.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 18:15 #5
okay^^ :) kunne være jeg hellere skulle vælge g1 da den har geforce go 7700? vil jo gerne have bærbaren er rimelig fremtids sikret ved spil :) ved godt det er svært da det er en bærbar, men stadig :)
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 18:22 #6
Alle vil fremtidssikret, men det er ikke muligt!

GO7700 yder ikke meet bedre end O7600 i langt de fleste applikaioner
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 18:28 #7
hehe okay :) og heller ikke end x1700? :)
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 19:20 #8
Det er minimalt.
Sørgfor at finde en GOD forhandler til købet! Her dummer mange sig.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 19:22 #9
hehe okay :) en fra min klasse's farbror står for købet da han ejer et it firma :)
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 19:27 #10
Derfor kan du ikke været sikker på han kender til faldgrupperne.

Han/I kan kontakte mig på MSN - LD69@ofir.dk hvis I ønsker mere privat support inden købet. Det koster ikke penge eller point herinde.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 19:32 #11
hehe kan godt være jeg gør det :) men har før købt af ham :) hvad mener du med faldgrupperne?
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 19:34 #12
rin nummer 1 i valget af ny computer er nok, om du overhovedet har brug for en laptop. En stationær computer udskiller sig stadig når vi snakker holdbarhed, udvidelsesmulighed og brugelig.

Mulighed for store skærme, store lækre kabinetter, som gør udvidelse eller opgradering af komponenterne nemt, er jo klart fordele hos de stationære maskiner. Her til vil tab af diverse væsker i tastaturet i form af cola, kaffe, sprit mm være en mindre kostbar affære på en stationær da man bare skifter tastaturet ud til billige penge, kontra at skulle sende sin laptop til reparation og risikere det koster kassen. En anden ulempe når vi snakker laptops, er priserne på komponenterne. Ofte langt dyrere at købe, og er man ikke lidt ferm på sine fingre, skal den sende ind for at få noget skiftet eller opgraderet. Når det så er sagt, er en laptop jo uovertruffen når vi snakker om mobilitet. De er optimale til studerende, så medbringer den mellem hjem og uddannelsessted, forretningsmanden på farten, eller bare til den alm. bruger, som kun ønsker at bruge den fra tid til anden, og herefter kan pakke den til side uden at skulle spilde en masse afsætnings plads.

Som tidligere skrevet, så er det vigtigt at lave en smule forarbejde inden man vil investere sine hårdt tjente penge.

Hertil siger min erfaring, at man ikke BARE skal erhverve sig produktet hvor det er billigst!
Det kan godt svare sig at betale lidt mere, og så få et firma/forhandler der gør en indsats for kunderne.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 19:40 #13
hehe ved jeg :D men da jeg skal på efterskole næste år og så bagefter enten handels skole eller gym, vil en bærbar være det perfekte for mig :) mener selv at jeg har fået tilbuddet på asusen rimelig billigt.. kunne få den for 13000kr bare med en 160 gb 5200 hardisk :) og da jeg før har handlet med ham og da jeg også ser ham engang i mellem stoler jeg på ham :)
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 19:44 #14
men ved selvfølgelig godt at det at stole på en ikke er alt :)
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 20:05 #15
Op til dig jo :D

Kaster et svar
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 20:20 #16
hehe ja :)
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 20:21 #17
hehe ja :) men siger mange mange tak for hjælpen :D du har været til stor hjælp :) nu ser vi :) valget bliver nok mellem enten asus g1 eller g2 :) ved så ikke så meget om asus reperations tid :o men det finder jeg måske ud af hvis jeg er uheldig ;)
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 20:22 #18
smutter for i aften :) ses
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 22:09 #19
Vi har anmeldt G2 på laptopworld og G1 er snart færdig.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
30. marts 2007 - 23:53 #20
hehe ja har læst anmeldelsen :) men den klarer sig vidsdt ikke så godt
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 07:55 #21
den klare sig da fint
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 10:44 #22
hehe okay :) men ved du hvornår G1 anmeldelsen bliver færdig? :)
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 10:49 #23
Satser på denne weekend, men testmanden er presset med tid.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 10:53 #24
hehe okay :) kan være jeg venter weekenden over til at bestille :)
Avatar billede mistah Nybegynder
31. marts 2007 - 15:35 #25
Jeg har købt en Znote 6615WD og gav knap 13000 for den.
Og er meget meget glad for den.

1) Hold dig fra Slide-IN drev. (skidt og møg kommer let der ind)
2) Køb den med 1GB ram klods (så kan du altid udvide med 1 mere)

Jeg finder ikke testen af Zepto optimal da den netop ved batteridrift går over i en power safe mode hvor den skruer ned grafikkortes og skærmens ydeevene og derved forlænge dens batteri levetid hvis man skal bruge den som film afspiller/office behandling.

Ting man dog snildt har mulighed for at slå fra, så man altid får max ud af sin bærbare.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 15:47 #26
hvorfor så ikke bare købe den med 2 gb ram?
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 16:32 #27
"da den netop ved batteridrift går over i en power safe mode hvor den skruer ned grafikkortes og skærmens ydeevene og"

Det bestemmer du da fuldstændig selv om den skal.
Avatar billede mistah Nybegynder
31. marts 2007 - 16:38 #28
man skal ikke købe 2 gb ram ved zepto da de er voldsomt dyre.
sparede ca. 400 ved køb af en klods hos ekstern forhandler.

Og mange (herunder mig selv) vil snildt kunne klare sig med 1 GB, nu er jeg begyndt at køre VWware derfor købte jeg en klods mere (de er ikke dyre i øjeblikket)

Ydermere... vista??? hvorfor?? Først om et halvt års tid begynder div. hard og software producenter at være 100% kompatible med vista.
Samt div. tweak guides og programmer virker bedst med windows xp.
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 17:04 #29
hehe okay ^^
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 17:04 #30
huset har btw skrevet en mail til dig ^^
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 17:07 #31
det er ikke en mail men en MSN adresse
Avatar billede mikkel-d-b Nybegynder
31. marts 2007 - 17:35 #32
ahh :P adder dig lige så x)