Avatar billede kalleballe Nybegynder
30. marts 2007 - 10:50 Der er 5 kommentarer

banner der lægger sig ned over side indholdet

Hej, - jeg skal lave et af de der bannere der lægger sig ned over en html side.

Jeg vil gøre det med først at have et standard banner på 728x90 og så on roll over loade et banner i f.eks. 728x600 pixels, - flash får trans baggrund.

Er der nogen problemer med dette?

vh

KalleBalle
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. april 2007 - 18:07 #1
Problemet er at din flashfilms størrelse defineres i html-objectkaldet.
De sider der har et sådan reklamebanner bruger så vidt jeg ved javascript - altså noget med at ligge flashobjektet i en div og så placere denne div via javascript.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
08. april 2007 - 19:56 #2
hej, - ja, - men det er jo bare et standart javascript som dem der lægger banneret på siden har, - det behøver ikke at tænke på, - det jeg vil vide er bare om det er den bedste måde at lave det på, - altså den jeg har beskrevet.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. april 2007 - 20:52 #3
Prøv at uddyb din beskrivelse for den er ikke helt klar!

Jeg tror jeg ville lave det i en enkelt flashfilm - altså uden at loade en helt ny flashfilm. Dette pga. eventuel loadtid, som kunne betyde at brugeren ville hoppe fra, hvis de skulle vente på at den 'nye' film skulle loades. Enkelt elementer kan naturligvis godt loades løbende - også for ikke at gøre grundfilmen for tung.
Avatar billede godowsky Nybegynder
09. april 2007 - 20:35 #4
for at gøre det helt klart:

Hvad er den bedste måde at lave et banner der lægger sig ned over indhold på en side?

F.eks. er jeg lidt i tvivl om, - om links i en top menu stadig virker hvis der ligger en gennemsigtig flash oven på, - men der er måske noget javascript der først sætter højeden af flashen til fx. 600 pixels når man mouser over sit banner der fx. er 728x90, - sådan har jeg da selv lavet en menu engang, - jeg ved bare ikke om det er samme princip.

vh

KalleBalle
Avatar billede alexander_j Nybegynder
09. april 2007 - 21:33 #5
Tror svaret bliver det samme som jeg startede med at skitsere.

Lav en film i fx størrelse 728x600 pixels og placer flashobjektet i en et div-layer.
Placer det via javascript så man kun ser bunden - altså de nederste 728x90 pixels, da du ikke kan regne med at links mv. er aktive når der ligger et div-layer med en flashfilm over siden.
Ved rollover, kald så et javascript fra flashfilmen der flytter div-layeret ned over siden.

Tror det er vejen frem - måske er der nogen der er klogere end jeg i denne sammenhæng.